نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۳۰۰۰ معلول در شهرقدس پرونده ندارند/ پرداخت ۷ میلیارد ریال وام اشتغال معلولان

به گزارش خبرشهر، ناصر نیک افشار رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی در محل این اداره اظهار داشت: هدف ما در طول سال گذشته افزایش نفوذ اجتماعی بود که همکاران ما در طول این مدت توانستند ۲۵ هزار نفر را در زمینه مهارت‌های زندگی و چگونگی زیستن آموزش دهند و به لحاظ در حاشیه پایتخت بودن شهرستان قدس به برخی اقشار شهروندان ساکن در معرض آسیب هستند.

وی افزود: ۵۰ مرکز فعال در شهرستان قدس وجود دارد و ۵ مرکز شامل دو مرکز شبانه روزی اعصاب و روان ویژه خواهران و برادران، یک مرکز مشاوره و اولین مرکز کودک شنوا در شهرستان قدس افتتاح می شود.

رئیس اداره بهزیستی در ارتباط با مراکز ترک اعتیاد بیان داشت: مهمترین هدف ما در این مراکز ارتقاء کیفیت بوده و طی دستور العملی این امر به آنها ابلاغ شد و ۱۲۰۰ نفر در این شهرستان غربالگری شدند و خدماتی نیز به ۳۰۰۰ نفری که از استان تهران ارجاع داده شده بودند، ارائه شد.

نیک افشار در ارتباط با مرکز نگهداری معتادان متجاهر ادامه گفت: فرایند بهبودی آنها با حضور کارشناسان، روانشناسان و آموزش مهارت‌های آموزشی انجام می شود و بعد از ترخیص شدن نیز در گروه های Nei کمکهایی را در جهت بهبودی کامل انجام می دهند تا برگشت به اعتیاد نداشته باشند و در این راستا کمپ ها ملزم شده‌اند تا افراد بعد از مرخص شدن در موارد متعدد مورد آزمایش قرار گیرند

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۰۰۰ معلول تحت پوشش قرار داشتند که به لحاظ آماری نسبت به جمعیت شهرستان نقص بزرگی بود و انتظار ۷۰۰۰ معلول در سطح شهر را داریم که در طول یکسال به ۴۰۰۰ پرونده ارتقا پیدا کرد و معلولیت شنوایی و بینایی را به صفر رساندیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان وام اشتغال پرداخت شده است و امیدواریم که این رقم افزایش پیدا کند و بیشتر اعتبارات از حمایت‌های دولت و وزارت رفاه تامین می شود و اعتبارات در زمینه مشارکت‌های مردمی بهزیستی بسیار ناچیز بوده و همچنین ۱۰۰ واحد مسکونی تحویل خانواده‌های دومعلولی شده است.

نیک افشار بیان داشت: اداره بهزیستی شهرستان قدس در ۴ ماهه نخست ۱۹۰ میلیون تومان از محل کمکهای مردمی دریافت کرده و بزرگترین مرکز نگهداری از سالمندان در قدس در طول سال حدود ۵ میلیارد تومان هزینه دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس در ارتباط با اورژانس اجتماعی تصریح کرد: هدف ما کاهش آسیب‌های اجتماعی در زمینه های اعتیاد، کودک آزاری، همسر آزاری و خشونت است و بیشترین شاخصه ما در این زمینه کودک آزاری و همسر آزاری است.

 

منبع: فارس

 

خروج از نسخه موبایل