نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کارگروه تخصصی هدایت تحصیلی شهرستان شهریار آغاز به کار کرد

به گزارش خبرشهر، اولین کارگروه تخصصی هدایت تحصیلی  آموزش و پرورش شهریار با حضور کلیه اعضا در دفتر معاونت پرورشی وتربیت بدنی آموزش وپرورش شهریار برگزار شد .

معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش وپرورش شهریار عملکرد سه ساله دانش آموز به همراه امتیازات کسب شده درپایه نهم،تست های استعدادسنجی ورغبت،نظر خانواده وشخص دانش آموز،نظر معلمان ومشاوران را ملاک های تعیین رشته در فرم هدایت تحصیلی دانست و افزود: در انتخاب رشته تحصیلی نیاز به شناخت مشورت و آگاهی درمورد رشته های تحصیلی و مواردی می تواند به یک انتخاب درست کمک کند : شناخت شخصی، شناخت بازار کار، توجه به پتانسیل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در خصوص رشته های دانشگاهی، مشاوره با افراد متخصص که می تواند مورد توجه باشد .

جوانشیر جوادی همچنین با توجه به تقاضای اکثر دانش آموزان به ثبت نام در رشته تجربی بیان داشت : محدودیت ما فضا ، امکانات و نیروی انسانی است. اگر همچنان بیشتر دانش آموز تقاضای رشته تجربی داشته باشند، نمی‌توانیم برای همه کلاس تجربی، معلم زیست، شیمی و  فراهم کنیم. ولی تاکید ما این است که تا جای ممکن بر اساس اولویت دانش آموزان، ظرفیت ایجاد شود .

این مقام مسئول ادامه داد: بخشنامه هدایت تحصیلی به مدارس برای دانش آموزانی که درهیچ رشته ای حائز رتبه نشده اندجهت راهنمایی وتعیین رشته ارسال گردیده است .

 

منبع: اداره آموزش و پرورش شهریار

خروج از نسخه موبایل