نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رییس دانشگاه آزاد شهر قدس خبر داد: تکمیل کار آموزش با راه اندازی مدرسه اشتغال

به گزارش خبرشهر، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس گفت: تکمیل کار آموزش با راه اندازی مدرسه اشتغال امکان پذیر است و متاقاضیان با گذراندن دوره‌ها و دریافت مهارت لازم، در این مدرسه شش ماهه در دانشگاه آزاد صاحب شغل و کسب و کار می‌شوند.
مهدی فتح‌الله، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس درباره ویژگی‌های مدرسه اشتغال ودلایل راه‌اندازی آن و البته کمپ تابستانی آن گفت: سیستم آموزشی ما یک نقیصه داشت و آن اینکه آموزش‌های کلاسیک الزاماً به درد کسب‌وکار حرفه‌ای، اشتغال و کارآفرینی نمی‌خورد و ما این حلقه مفقوده را به این ترتیب تکمیل کردیم و سازوکاری را با عنوان مدرسه اشتغال تدارک دیدیم.
وی افزود: کارکرد مدرسه اشتغال این است که متقاضیان اعم از دانشجو و غیردانشجو و تمام کسانی که متقاضی هستند، در یک بازه زمانی چهار تا ۶ ماهه استعدادیابی می‌شوند و مهارت‌های کسب‌وکار به آنها آموزش داده شده و آن‌ها را برای حضور در عرصه فعالیت، کار حرفه‌ای و اجرا آماده می‌کنند.
فتح‌الله با بیان اینکه این آمادگی برای این است که متقاضیان بتوانند برای اشتغالزایی و ورود به بازار کار حرفه‌ای‌تر عمل کنند، تصریح کرد: مدرسه اشتغال کار آموزشی ما را تکمیل می‌کند، چراکه کسانی که در کلاس دانشگاه‌ها هستند، الزاماً مهارت کسب‌وکار را یاد نمی‌گیرند، بنابراین مدرسه اشتغال وارد عمل شده و مهارت‌های کارآفرینی اعم از تجارت، بازار و قوانین و مقررات را متناسب با استعداد داوطلبان تقویت می‌کند.
این مسوول با بیان اینکه خروجی‌های این مدرسه افرادی کارآفرین هستند که کسب‌وکارهای خود را راه‌اندازی و برای پیدا کردن شغل مستعدترند، ادامه داد: این مدرسه یک سال است که راه‌اندازی شده و الان نیز حدود ۵۰ نفر مهارت‌آموز دارد که مهارت‌های کسب‌وکار را آموزش می‌بینند.
 

منبع: فرمانداری قدس

خروج از نسخه موبایل