نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

افزایش دمای هوا تا پایان هفته

به گزارش خبرشهر، خانم معصومه احمدی افزود: امروز در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر و استان اردبیل و بخش‌هایی از جنوب کشورمان شامل جنوب استان سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از استان هرمزگان و همچنین بخش‌های جنوبی کرمان احتمال وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و موقتی لحظه‌ای را خواهیم داشت.
وی گفت: فردا یکشنبه بر شدت بارش‌ها در بخش‌های شرقی استان گیلان و غرب مازندران افزوده می‌شود و تا دوشنبه کاهش نسبی دما در بخش‌های شمالی کشورمان پیش بینی می‌شود.
احمدی افزود: به لحاظ شرایط دمایی نیز بجز مناطق شمالی کشور که تا دوشنبه کاهش دما را در پیش داریم، پس از ان افزایش دما انتظار می‌رود و در دیگر مناطق کشور جوی نسبتا آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما و ماندگاری هوای گرم و تابستانی را پیش بینی می‌کنیم.
وی گفت: وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در بخش‌های شرقی کشورمان به خصوص منطقه زابل می‌تواند به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا منجر شود.
کارشناس هواشناسی افزود: پدیده مهم بخش‌های مرکزی کشورمان همچنان وزش باد است که می‌تواند در بخش‌هایی از جنوب استان تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان و یزد منجر به پدیده گرد و خاک شود.
وی گفت:​ امروز آسمان تهران صاف است و بعد از ظهر به ویژه در نیمه جنوبی استان خیزش گرد و خاک پیش رو داریم و دمای تهران امروز به ۴۰ درجه می‌رسد و در طول هفته دمای ۴۱ درجه را هم تجربه می‌کنیم.

 

منبع: صدا و سیما

خروج از نسخه موبایل