نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کشف چهار مزرعه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان قدس

به گزارش خبرشهر، سرهنگ “شاهپور فلاحی” با اعلام جزئیات این خبر گفت: در اجرای طرح مشترک فی ما بین پلیس و اداره اطلاعات شهرستان قدس یک واحد سردخانه صنعتی  در شهرقدس مورد شناسایی قرار گرفت که در آن افراد سود جو  اقدام به راه اندازی چهار مزرعه تولید ارز دیجیتال نموده بودند.
این مقام انتظامی  با اشاره به انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین رصد اطلاعاتی محل قرار گرفتن این دستگاه ها افزود: ماموران بعد از هماهنگی با مقام محترم قضائی به محل مورد نظر اعزام و بازدید از این سوله ها در دستور کار قرار گرفت.
فلاحی خاطر نشان کرد: در بازرسی از این چهار مزرعه تعداد ۲۷۰ دستگاه بیت ماینر (استخراج کننده ارز دیجیتال)  که  با سو استفاده از برق یارانه ای صنعتی اقدام به  فعالیت می نمودند کشف و ضبط شد.
سرهنگ فلاحی با اشاره به همکاری مناسب اداره اطلاعات شهرستان در شناسایی این  کارگاه ها  یاد آور شد: تمامی دستگاه های مذکور به صورت قاچاق وارد کشور شده و ساخت کشور چین می باشد و در برآورد های مالی  صورت گرفته ارزش ریالی  این دستگاهها بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال ارزیابی شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان قدس  با اشاره به پلمب هر چهار کارگاه،  از تشکیل پرونده قضائی  برای دایر کنندگان این مزرعه ها خبر داد و ادامه داد: پلیس با قدرت در مقابل هرگونه اقدام غیرقانونی که باعث شود اقتصاد و امنیت جامعه به خطر بیفتد برخورد می کند و از شهروندان نیز همواره انتظار می رود در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

منبع: پایگاه خبری پلیس

خروج از نسخه موبایل