نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فرماندار قدس خبر داد؛ خروج املاک شهر قدس ازوقف با صدور سند

به گزارش خبرشهر، لیلا واثقی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد املاک این شهرستان موقوفه است گفت: با پیگیری های انجام شده ، این طرح به تنفیذ و تایید نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور رسیده است.
لیلا واثقی با بیان اینکه بیش از ۲هزار هکتار از اراضی شهر قدس موقوفی است که هزار هکتار آن متعلق به شهروندان است افزود: شهروندان با دریافت سند تک برگ خود علاوه بر مالکیت کامل، میتوانند برای استفاده از تسهیلات بافت فرسوده نیز اقدام کنند.
در ادامه رئیس اداره اوقاف شهرستان قدس نیز با اشاره به اینکه از سال ۸۰ روند صدور سند در این شهرستان با قیمت کارشناسی آغاز شده بود گفت: به دلیل اشکالاتی مانند مکاتبات طولانی بین ادارات و قیمت بالای کارشناسی این طرح چندان با استقبال مواجه نشد.
حجت الاسلا شریفی با تاکید بر اینکه این طرح تنها یک سال مهلت دارد گفت: در این طرحبا پرداخت ارقام هر متر مربع مسکونی ۱۰ هزار تومان صنعتی ۲۰۰ هزار تومان و تجاری یک میلیون تومان، ملک از وقفیت خارج و اشخاص مالک سند شش دانگ و تک برگ ملک خود خواهند شد.
رئیس اداره اوقاف شهرستان قدس با بیان اینکه به دلیل نبود سند، بارها شاهد زمین خواری و کلاهبرداری بوده ایم افزود: با صدور سند امکان هرگونه کلاهبرداری به حداقل می رسد.

 

منبع: فرمانداری قدس

خروج از نسخه موبایل