نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مروستی خبر داد؛ افزایش ۲۹درصدی شهریه مهدهای کودک در استان تهران

به گزارش خبرشهر، جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران به ریاست امامی‌امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران و با حضور قاسمی‌فرزاد، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مروستی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، نماینده سازمان بهزیستی کشور و سایر اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد.

فرزانه مروستی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در حاشیه این جلسه، ضمن اشاره به نرخ شهریه مهدهای کودک در سطح استان، اظهار داشت: در طول ۳ سال گذشته، افزایش شهریه در نرخ دریافتی مهدهای کودک سطح استان تهران وجود نداشته و همین امر نیز، مشکلاتی را برای بخش خصوصی فعال در این حوزه به همراه داشته است.

وی افزود: همچنین، رویکرد برنامه چهارم نیز بر این بوده که در حوزه مهدهای کودک فرزندان کارکنان ادارات و دستگاه‌ها، برون‌سپاری صورت گرفته و بر همین مبنا نیز، لازم بود تا توجه ویژه‌ای به مسئله ساماندهی شهریه این مراکز صورت بگیرد.

مروستی، تصریح کرد: عدم افزایش نرخ شهریه مهدهای کودک در سال‌های اخیر، سبب بروز تخلفاتی در این حوزه شده است. چرا که در وهله کنونی، اساسا، میزان هزینه‌های جاری این مراکز با شهریه‌های دریافتی، همخوانی ندارد. در سال جاری، نیاز مبرمی به برگزاری جلسه تنظیم بازار در راستای تعیین تکلیف شهریه‌های مهدهای کودک داشتیم که این جلسه با همت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران برگزار شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران، خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه و برنامه‌ریزی مقدماتی، مقرر شد تا نرخ شهریه‌ مهدهای کودک با سقف ۲۹درصد افزایش داشته باشد. در این راستا، همچنین، تصمیم بر این شد که کارگروهی، متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت، بهزیستی استان و دفتر اجتماعی استانداری با نظارت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شده و به بررسی هزینه‌کرد مهدهای کودک بپردازد.

وی عنوان داشت: تلاش ما بر این بود که برای واقعی شدن نرخ شهریه‌ مهدهای کودک، ابهامات موجود در این زمینه را مرتفع کنیم.

مروستی خاطرنشان کرد: اجاره‌بهای مهدهای کودک به مانند سایر مراکز با افزایش قیمت روبرو شده و در کنار این مهم، قیمت مواد غذایی و حقوق کارکنان دستگاه‌ها و سایر مسائل در سال‌های اخیر، افزایش قابل توجهی داشته و همین مسائل نیز، قیمت تمام شده خدمات‌رسانی در مهدهای کودک را بالا برده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در پایان، همچنین تاکید داشت: افزایش قیمتی که مقرر شده، برمبنای قیمت پایه اعمال خواهد شد و بالا رفتن نرخ ۲۹درصدی بر اساس نرخ‌های کنونی در مناطق مختلف مدنظر قرار خواهد گرفت.

 

منبع: استانداری تهران

 

خروج از نسخه موبایل