نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فعالیت‌های قرآنی باید به صورت فراگیر در آموزش و پرورش اجرا شود

به گزارش خبرشهر،  آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران در تالار فرهنگ و هنرشهرقدس برگزار شد.
محمد رضا مسیب‌زاده مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن سپاس از حضور گرم و پرشور فرهنگیان و دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران در این دوره از مسابقات، گفت: فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین است که  مورد تایید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می‌باشد و هدف این سند پرورش دانش‌آموزان در تمام ساحت‌های شش‌گانه است.
وی با اشاره به این موضوع که هر شخصی متناسب با فعالیتش، ویژگیهای آن فعالیت را در خود ایجاد می‌کند و چه زیباست که شما با فعالیت‌های قرآنی خود، رنگ و بوی قرآنی به خود گرفته‌اید، افزود:  محور فعالیت های دینی آموزش و پرورش از کلمه “قــنــات” است، “ق” یعنی قــرآن، “ن” یعنی نمــاز، “آ” یعنی اهــل بیت (ع) و “ت” یعنی توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه.
این مقام مسول در ادامه با اشاره به مراتب شُکر گزاری اظهار داشت: اولین مرتبه شکر، شکر لسانی است و ما در قبال نعمت‌هایی که خداوند به ما عطا کرده از او قدردانی می‌کنیم،شما هم بابت اینکه سعادت فعالیت در حوزه قرآنی نصیبتان شده باید شکرگزار خداوند باشید و یقینا شما آینده سازان این کشور اسلامی خواهید بود،مرتبه بعدی شکرگزاری نیز استفاده صحیح از نعمت است و شما هم خوشبختانه به درستی از توانایی‌هایتان بهره‌برداری کردید و باید در زمینه فعالیت‌های قرآن تلاش بیشتری صورت پذیرد.
مسیب‌زاده با اشاره به اینکه متخصصین رشته‌های قرآنی فعالیت خود را از زمان دانش‌آموزی شروع کردند و در مسیر دین و الهیات که مسیری بسیار ارزشمند است قدم گذاشتند، افزود: فرهنگیانی که در تربیت دانش‌آموزان موثر هستند باید آنها را بیشتر با قرآن آشنا کنند.

 

منبع:  فرمانداری قدس

خروج از نسخه موبایل