نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

همایش توسعه فرهنگ سواد آموزی در شهرستان ملارد

به گزارش خبرشهر،  اولین همایش توسعه فرهنگ سواد اموزی شهرستان ملارد با هدف جلب مشارکت همه دستگاه ها در خصوص شناسایی، جذب افراد بی سواد و تشویق آنها برای سواد آموزی با حضور توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد و با حضور حجت الاسلام حسینی امام جمعه بخش صفادشت، معاون اداره کل سواد آموزی آموزش و پرورش استان تهران، جمعی از مسئولین و مربیان اموزش و پرورش در سالن ورزشی روستای اختر آباد بر گزار گردید.

توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در این همایش در سخنانی گفت: نهضت سوادآموزی یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) است که به منظور بالا بردن آگاهی و دانش عمومی جامعه و با هدف ریشه کنی بی سوادی و تولید علم در جامعه تاسیس شده و تاکنون خدمات زیادی را ارائه کرده است.
وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی، نرخ باسوادی مردم ایران افزایش قابل توجهی داشته است.
توکلی کجانی اظهارداشت: خوشبختانه آنگونه که آمارها بیان می کند وضعیت شهرستان ملارد نسبت به میانگین استانی از جایگاه مناسبی برخوردار می باشد و لازم است برای باسواد کردن دیگر افراد تبلیغات و اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در گذشته خواندن و نوشتن سواد محسوب می شد تصریح کرد: با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی مفهوم سواد تغییر بسیاری کرده است و بر اساس آخرین تعریف یونسکو از سواد،  باسواد کسی است که بتواند از خوانده ها و دانسته های خود تغییری در زندگی خود ایجاد کند.
فرماندار ملارد فراگیری سواد عاطفی، مالی، رسانه ای، تربیتی، رایانه ای و سلامتی علاوه بر خواندن و نوشتن را از نیازهای امروزی هرفرد بر شمرد و گفت: علم و دانش زمانی عامل موفقیت می‌شود که با مهارت‌آموزی همراه باشد.
حجت الاسلام حسینی امام جمعه بخش صفادشت و اصلانی معاون مدیر کل سواد اموزی آموزش و پرورش استان تهران نیز از دیگر سخنران این مراسم بودند که هرکدام به طور جداگانه  در خصوص مقوله سواد و ارزش دانش در پیشرفت و توسعه جامعه مطالبی را بیان نمودند.
گفتنی است در پایان این مراسم از چند تن از سواد آموزان و مربیان با اهداء لوح  تجلیل بعمل امد.

 

منبع: فرمانداری ملارد

خروج از نسخه موبایل