نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تفاهم نامه شرکت شهرکهای صنعتی و دانشگاه ازاد غرب استان تهران

به گزارش خبرشهر،  رئیس دانشگاه ازاد واحد های غرب استان تهران با اشاره به ایجاد تفاهم نامه  این دانشگاه با شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت : به این ترتیب صاحبان و متخصصان صنایع خود را در محیط علمی دانشگاه خواهند دید و دانشجویان نیز به طور عملی در میدان تولید و صنعت  حاضر می شوند .
دکتر مهدی فتح الله با بیان اینکه راه اندازی سرای صنعت و تجارت برای شکل گیری ، ارتباط و گفتگو بین دانشگاه با صنایع تجاری و صنعتی پیرامون راه اندازی شده است افزود : با حضور صنعت در دانشگاه ، هم دانشگاه درک بهتری از صنعت خواهد داشت و هم صنعت گر با دانش جدید روبرو خواهد شد .
وی با اشاره به اینکه در این برنامه تبادل استاد و دانشجو براحتی در حوزه علم و صنعت انجام می شود گفت : از یک سو اساتید دانشگاهی با حضور در صنایع ، ضمن مشاوره به کارکنان واحد های صنعتی ، فرصت حضور در میدان کار عملی را برای دانشجویان فراهم می اورند و از سوی دیگر صنایع  فرصت مناسبی  برای بهره گیری از خدمات تخصصی دانشگاه ،  بدست می اورند .
دکتر فتح الله با اشاره به راه اندازی مدرسه اشتغال نیز گفت : با تفاهم نامه شهرک های صنعتی این فرصت نیز به وجود امده تا در کنار اموزش مهارتهای کلاسیک ، مهاتهای تخصصی و عملی نیز ارائه می شود .
وی با بیان اینکه در این طرح استعداد یابی نیز انجام می شود  افزود : دانشجویان در دوره ۴ تا ۶ ماهه ، دوره عملی و حرفه ای را می اموزند .
رئیس دانشگاه ازاد غرب استان با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ نفر در این مدرسه مشغول فراگیری حرفه ایی هستند و بیشتر انها در واحد های صنعتی جذب شده اند  افزود : این کار فرصتی است تا زمینه جذب افراد با تخصص عملی در واحد های صنعتی ، فراهم شود .

 

منبع: صدا و سیما

خروج از نسخه موبایل