نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

1000 نیروی جدید به آموزش و پرورش استان تهران اضافه می‌شود

به گزارش خبرشهر، محمد صیدلو در حاشیه برگزاری همایش سلامت دانش‌آموزی اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش، گسترش فرهنگ سلامت است.

وی افزود: دانش‌آموزان در این راستا با انگیزه درونی، اطلاعات و آموزش مرتبط را دریافت می‌کنند و با اعتقاد قلبی برای سالم بودن در جهت گسترش و انتقال آن به خانواده و جامعه آموزش می‌بینند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: برای تبدیل هر موضوعی از جمله توسعه سلامت و بهداشت به فرهنگ، آموزش و پرورش بهترین نقطه و بستر است.

صیدلو تصریح کرد: تعداد ۳۰ هزار نفر به عنوان سفیر سلامت دانش‌آموزی در استان تهران فعالیت می‌کنند که با وجود سختی آموزش و ساماندهی آنها، نتایج ارزنده‌ای خواهد داشت؛ علاوه بر این، سه‌هزار و ۴۲۳ دانش‌آموز به عنوان سفیر سلامت در دماوند فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌هایی که امروز به دانش‌آموزان در این خصوص ارائه می‌شود، شاید هزینه‌بر باشد، اما در درازمدت مفید واقع شده و اثرات آن به جامعه بازمی‌گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اشاره‌ای نیز به موضوع کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش دماوند داشته و گفت: ما در استان تهران با کمبود ۱۵ هزار نیروی انسانی مواجه هستیم که به تبع آن، شهرستان دماوند نیز سهمی در این خصوص دارد.

صیدلو اضافه کرد: شهرستان‌هایی مانند دماوند و فیروزکوه به جهت فاصله از تهران، با مشکلات بیشتری در خصوص تأمین نیرو مواجه هستند، اما با توجه به برگزاری نشست با مدیرکل امور اداری وزارتخانه، توانستیم تأمین نیرو در استان تهران را به میزان یک‌هزار نفر افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: شهرستان‌های استان تهران به دلیل برخی ویژگی‌ها و تحمل برخی از محرومیت‌ها، نیازمند توجه است؛ از این رو، می‌توانیم اعلام کنیم که تعداد یک‌هزار نیروی انسانی بیش از سال‌های گذشته به نیروهای آموزش و پرورش استان تهران افزوده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به راهکارهای ایجاد درآمد پایدار در دماوند گفت: این شهرستان، ظرفیت‌های اقتصادی زیادی در همه بخش‌ها دارد؛ در حوزه آموزش و پرورش نیز قانون در برنامه پنجم و ششم پیش‌بینی کرده که آموزش و پرورش می‌تواند از املاک خود، به گونه‌ای استفاده کند که حتی در صورت عدم نیاز به فعالیت آموزشی در این قسمت‌ها، اقدام به تغییر کاربری کند.

صیدلو تأکید کرد: این ظرفیت‌ها در شهرستانی مثل دماوند بسیار قابل استفاده است؛ ما تعداد ۵۰ هزار معلم و یک میلیون نفر دانش‌آموز در استان تهران داشته و ظرفیت ارائه امور اقتصادی را داریم تا بتوانیم آنها را در استان معرفی کنیم.

وی بیان کرد: بهتر است که به جای ارائه برخی کمک‌های خرد، کمک کلانی کرده و دماوند را به استان تهران معرفی کنیم و امیدواریم که شاهد اتفاقات خوبی در دراز مدت در این شهرستان باشیم.

 

منبع: فارس

خروج از نسخه موبایل