نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

وضعیت طرح‌ هادی روستایی استان تهران تا مرداد ماه تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش خبرشهر،  سید‌فرید موسوی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با اشاره به عمده مشکلات استان تهران اظهار داشت: ۵۰ روستا در چهار شهرستان اسلام‌شهر، پردیس، ری و شمیران طرح هادی ندارد که منتظر تشکیل جلسات آن هستیم.

وی بیان کرد: فقدان طرح‌های هادی سبب می‌شود بودجه و اعتباراتی که به روستاها اختصاص پیدا می‌کند بلااستفاده بماند و در نتیجه خروجی مناسبی را در این زمینه شاهد نباشیم.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات افزود: کیفیت آب شهرستان اسلام‌شهر و روستاهای آن نیز مطرح است که در حال حاضر مدول نخست تصفیه‌خانه فاضلاب اسلام‌شهر ایجاد شده است.

فرماندار اسلامشهر نیز در ادامه گفت: برای احداث‌ مدول دوم تصفیه‌خانه اسلام‌شهر ۴۵ میلیارد مصوب شده که تا پایان سال قول احداث و بهره‌برداری آن داده‌ شده است.

وی ادامه داد: مهم‌تر از ایجاد مدول استفاده از آب است که آب فضای سبز از چاه تأمین می‌شود و این آمادگی وجود دارد که برای تأسیسات شهری از آب تصفیه شده فاضلاب استفاده شود.

در ادامه پروانه مافی دیگر نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات نیز نبود طرح هادی را مهم‌ترین مشکل استان تهران برشمرد که محمد تقی‌زاده معاون عمرانی استاندار تهران در پاسخ بیان کرد: مصوب شده که موضوع طرح هادی روستاها در کارگروه زیربنایی استان مطرح شود تا روند آن تسهیل شود.

وی بیان کرد: طرح هادی ۱۳۰ روستا بیش از ۱۰ سال است که در این جلسه مصوب شده که تا پایان مردادماه وضعیت طرح هادی روستایی استان تهران تعیین تکلیف می‌شود.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل