نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

طرح هادی احمدآباد مستوفی تحت‌الشعاع مشکلات حریم؛ مشکل ۱۰ ساله احمدآباد برطرف شود

به گزارش خبرشهر، احمدآباد مستوفی قدمتی به اندازه ۴۰۰ سال دارد و از مناطق قدیمی تهران به شمار می‌آید اما تنها ۵ سال است که تبدیل به شهر و یکی از بخش‌های شهرستان اسلامشهر شده است.

جمعیت احمدآباد مستوفی در سال ۱۳۷۵، ۱۰ هزار و ۱۸ نفر بود و مطابق سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن به ۱۱ هزار و ۲۷۷ نفر می‌رسیده است که در برآورد جمعیت شهر احمدآباد مستوفی تا افق سال ۱۴۰۵ براساس رشد سالانه ۳٫۵ درصد نیز تقریباً ۲۳ هزار نفر خواهد بود اما این در حالی است که مشکلات حریم سبب شده که هنوز طرح هادی این شهرستان در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اجرای طرح هادی در احمدآباد اظهار داشت: شورای عالی شهرسازی به واسطه تداخل حریم اسلامشهر با احمدآباد تهیه طرح هادی احمدآباد را متوقف کرد؛ از این‌رو ابتدا باید مرز تقسیمات کشوری اصلاح شود تا به عنوان شهر مستقل طرح هادی آن ارائه شود.

وی بیان کرد: پیگیری طرح هادی در حال انجام است که البته به استناد قانون و محدوده که مصوب مجلس است نمی‌توان برخلاف قانون عمل کرد و باید تقسیمات کشوری اصلاح شود‌.

در ادامه مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با انتقاد از مشکل ۱۰ ساله اجرای طرح هادی در احمدآباد مستوفی گفت: این مشکل ۱۰ سال باید برطرف شود و مصوبه‌ای در این جلسه ارائه شود که با همکاری دستگاه‌های مسئول طرح هادی شهری احمدآباد مستوفی تهیه شود.

 

منبع: تسنیم

 

خروج از نسخه موبایل