نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اجرای ۱۴ برنامه ویژه دهه کرامت

به گزارش خبرشهر، حجت الاسلام مقیسه با اشاره به تنوع برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه کرامت گفت: این برنامه‌ها در مساجد سراسر کشور به ویژه مساجد محوری و همچنین مساجدی که به نام حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار می‌شود.
وی افزود: ۱۴ برنامه توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد دهه کرامت پیش‌بینی شده است که بخشی از آن‌ها به طور مستقیم توسط مرکز و بخشی دیگر با مشارکت ستاد دهه کرامت اجرا خواهد شد. ابلاغیه این برنامه‌ها به مساجد سراسر کشور ارسال شده است.
حجت‌الاسلام مقیسه گفت: آذین‌بندی مساجد و محلّات، برگزاری همایش ویژه دختران مسجدی و تجلیل از دختران نمونه در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی، اجرای قرائت زیارت امین‌الله در روز هفتم دهه کرامت (چهارشنبه ۱۹ تیر) که به نام روز مسجد نیز نامگذاری شده است، تشکیل حلقه‌های معرفتی جوانان به منظور تبیین گام دوم انقلاب اسلامی، از جمله برنامه‌های موردنظر در این ایام به شمار می‌رود.
نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد در شورای دهه کرامت اضافه کرد: غبارروبی قبور مطهر شهدا، عیادت از بیماران و سالخوردگان مسجدی، اجتماع بانوان فاطمی در روز جمعه ۲۱ تیر همزمان با روز عفاف و حجاب، راه‌اندازی غرفه‌های پاسخگویی به سؤالات و مشاوره رایگان نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در دهه کرامت است.
وی افزود: از دیگر برنامه‌های این ایام؛ ارائه خدمات اجتماعی و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) هر شب از ساعت ۲۰ در سایت دهه کرامت، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه نوجوانان و جوانان و اجرای برنامه ۱۰ شب ۱۰ حدیث رضوی است که بر اساس آن هرشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء قرار است یکی از احادیث گهربار حضرت امام رضا (ع) برای نمازگزاران توسط ائمه جماعات مساجد توضیح و تفسیر شود.
حجت‌الاسلام مقیسه گفت: با توجه به شعار امسال دهه کرامت «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت (ع)» مرکز رسیدگی به امور مساجد سعی کرده تأکید ویژه‌ای در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

 

منبع: صدا و سیما

خروج از نسخه موبایل