نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کشت زعفران در ۱۸۰ هکتار زمین در استان تهران

به گزارش خبرشهر، عباسعلی عامری معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره تولید زعفران اظهار داشت: در ۱۸۰ هکتار زمین در شهرستان‌های استان تهران  یک تن زعفران برداشت می‌شود.

 وی در ادامه افزود: بیشترین کشت مربوط به شهرستان رباط‌کریم در حدود ۸۰ هکتار بوده و الباقی در ورامین، پاکدشت، پیشوا، ری، شهریار و دماوند انجام می‌شود که این فعالیت با شاخصه‌های کارشناسی و فنی درحال‌توسعه است.

عامری درباره کشت گلخانه‌ای این محصول بیان کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران در حال بررسی‌های فنی و کارشناسی لازم برای این موضوع بوده تا بتوانیم یک توسعه منطقی داشته باشیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان تهران کیفیت زعفران تهران را با محصولات استان‌های پیشرو در این عرصه یکی دانست و گفت: زعفران تهران جزو زعفران‌های مرغوب در کشور بوده و از طرف برخی شرکت‌ها ظرفیت صادرات این محصول در بازارهای بین‌الملل ایجادشده است.

وی درباره نحوه ارائه این محصول به بازار تصریح کرد: همه محصولاتی که در استان تهران در قالب توسعه جدید است برای بازار فروش مطمئن و سودآور هدف‌گذاری شده است.

عامری برای توسعه کشت این محصول خاطرنشان کرد: کسانی که تمایل به کشت زعفران دارند در مدیریت‌های جهاد کشاورزی آمادگی هدایت و مشاوره‌های لازم وجود داشته همچنین مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران کمک‌های لازم را ارائه خواهد داد.

 

منبع: فارس

خروج از نسخه موبایل