نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری همایش جاده آرامش در شهرستان ملارد

به گزارش خبرشهر،  بمناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور توکلی کجانی فرماندار این شهرستان ،جمعی از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملارد و اعضای سمن های فعال در این حوزه ، همایش جاده آرامش توسط موسسه از رنج تا گنج برگزار گردید.

دراین همایش با معتادین بهبودیافته مصاحبه شده و مسئولین موسسه هادرمورد فرآیند پذیرش و خدمات ارائه شده و مشکلات موجود صحبت کردند.
موسیقی زنده ،شعرخوانی ،نمایش نامه با موضوع اعتیاد ازدیگربرنامه های این همایش بود.
توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد ، دراین همایش ضمن گرامیداشت هفته مبارزه باموادمخدرو تقدیراز تلاشهای صورت گرفته درحوزه پیشگیری ،مقابله و درمان اعتیاد در سطح شهرستان به برخی ازاقدامات موثر و گسترده دررابطه با مواد مخدر اشاره کرد.
توکلی کجانی ،مهارت آموزی وتوانمندسازی معتادین را درمرکز و همچنین پذیرش آنها ازسوی جامعه و خانواده را مورد تاکید قرارداد و گفت :آموزشهای لازم به کودکان ونوجوانان درآشنایی با آثار مصرف موادمخدر باید در مدارس به آنها داده شود. وی خاطرنشان کرد اگرامروز آموزش و پرورش و نهادهایی که درآموزش کودکان و نوجوانان فعالیت می کنند دراین امر کوتاهی به عمل آورند ما در دو دهه دیگر به مشکلات اساسی برخواهیم خورد، لذا باید یک مدیریت یکپارچه و برنامه ریزی منسجم درحوزه آسیب های اجتماعی داشته باشیم .
توکلی کجانی درادامه اذعان داشت : درهرزمینه ای که خود مردم حضور پیداکنند نتیجه موثرتر می باشد لذا باید دربحث اعتیاد با مشارکت خود مردم و با همدلی ریشه اعتیاد را تا حد ممکن  پیدا کنیم  و نیز همانطورکه خیرین در زمینه های دیگر فعالیت می کنند بهتراست درزمینه اشتغال معتادین هم کمک کنند. وی ادامه داد : انشاالله بتوانیم بایک برنامه ریزی منسجم این برنامه هارا درنقاط آسیب پذیر بیشترداشته باشیم.
هدف از برگزاری این همایش تلاشی درراستای پیشگیری ازآسیب های اجتماعی ناشی ازمواد مخدر بود.

 

منبع: فرمانداری ملارد

خروج از نسخه موبایل