نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پیشگیری از استفاده غیرمجاز از آب با نظارت بیشتر

به گزارش خبرشهر، حجت الاسلام حسینی در جمع خبرنگاران استفاده غیر مجاز از آب شرب را حرام دانست و گفت : این عمل خلاف قوانین و مقررات است، و باعث ایجاد مشکل در تامین آب شرب میشود.
وی با اشاره به کمبود آب شرب در صفادشت و بروز مشکلات عدیده ای برای مردم افزود : در برخی از روستاها مردم بیش از یک هفته آب شرب ندارند و با تانکرِ آب به این مناطق آب رسانده میشود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی صفادشت ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های مسولان در رفع این نقیصه که منجر شد یک دستگاه آب تصفیه کن برای دهستان اختر آباد خریداری و نصب شود افزود : مخازنی که برای روستاهای اطراف صفادشت مثل مهردشت و… احداث شده و سه الی چهار حلقه چاه در شهر حفر شده تا آب شهر صفادشت و مسکن مهر و برخی از روستاها دچار مشکل نشوند. و مردم عزیز از کمی آب رنج نکشند و غالب مردم عزیز هم با صرفه جویی به این امر کمک می کنند که هم از تلاش مسولین تشکر میکنم و هم از مردم عزیز.
حسینی در ادامه با اشاره به هزینه بالای تامین آب شرب با کیفیت و مشکلات موجود در آبرسانی به روستاهای منطقه گفت : عده ای بدون کنتور و یا دستکاری کنتور و بدون مجوز آبفا و غیرمجاز از آب شرب استفاده میکنند. و عده ای هم از آب شرب بهداشتی جهت آبیاری مزارع و باغات و یا پرکردن استخرها در محل‌هایی که با کمبود یا جیره‌بندی آب مواجه هستند، استفاده می کنند.
امام جمعه صفادشت گفت : این اعمال هم خلاف قانون است و هم باعث ایجاد مشکل در تامین آب میشود و هم طبق نظر مراجع تقلید اینگونه و با این شرایط که گفته شد آب شرب استفاده کردن حرام شرعی است.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل