نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

قادر هستیم هر مشکلی را از سر راه تولید برداریم

به گزارش خبرشهر، همایش بزرگ هفته اصناف با حضور مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار، مهندس محمودی نماینده مردم حوزه مشق در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین شائق امام جمعه وحیدیه، رئیس ادراه صنعت، معدن و تجارت و سرپرست اتاق اصناف شهرستان، جمعی دیگر از مسئولین و مدیران نهادها و ادارات و اعضای اتاق اصناف، اتحادیه ها و اقشار مختلف کسبه و صنوف شهرستان شهریار در محل سالن همایش هلال احمر در شهر وحیدیه برگزار شد.

بنا بر این گزارش؛ مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار در این همایش با تسیلت شهادت امام جعفر صادق علیه الاسلام و تبریک به مناسبت روز اصناف و صنعت، معدن و تجارت، شغل کاسبی را در شرایط اقتصادی کنونی در بسیاری از موارد دشوار دانست و گفت: یک کاسب یا صنعت گر میبایست بصورت شبانه روزی به فکر کسب درآمد باشد و حتی لحظه ای را از دست ندهد و با رصد مستمر بازار و مشتریان دچار ضرر و زیان نشود.

فرماندار شهریار با بیان اینکه مسئولین از بازاریان و کسبه در جهت امر اشتغال و تولید انتظار دارند و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در طول این سالها که سفارش بر حمایت از تولید داخلی بوده است میبایست بدرستی در این حوزه گام برداشت خاطرنشان کرد: درصد کمی از کسبه بدنامی ایجاد میکنند اما خداراشکر نود درصد این عزیزان دغدغه ای جز حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال ندارند و کسی که در این راستا تلاش میکند کاری ارزشمند کرده است.

مهندس طاهری با اشاره به اینکه سیستم های اقتصادی باید معطوف به افرادی شود که میتوانند تولید و اشتغال انجام دهند افزود: محور اعتلای کشور مجموعه صنعت، معدن و تجارت است و رویکرد امروز کشور به سمت خارج ساختن کار از دولت به واگذاری آن به سرمایه گذار و تولیدکننده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان شهریار جهاد امروز تولیدکنندگان در عرصه اقتصادی را همانند رزمنده ای دانست که در جبهه حق علیه باطل میباشد و ابراز داشت: با شرایط سخت کشور ایجاد یک شغل زحمات فراوانی میطلبد و هموار کردن زمینه های مناسب تحقق این امر بر عهده دولت میباشد و اعتقاد قلبی داریم تولید کننده باید مورد احترام و تمکین واقعی قرار بگیرد.

وی ایجاد فضایی آرام برای سرمایه گذاری را به منظور رهایی از اقتصاد نفتی و حرکت به سوی جامعه ای خودکفا و مقاوم در برابر خطرات احتمالی را مهم عنوان کرد و تصریح کرد: در این راستا صنعت گران و اصناف ما وظیفه خطیری را بر عهده دارند که میتواند ریشه آسیب های اجتماعی که بیکاری میباشد را به تدریج مرتفع کند و جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

فرماندار شهریار با تاکید بر حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران گفت: اگر موضوعاتی خلاف این اصل وجود دارد باید اصلاح شود و خوشبختانه با توجه به سیاست های دولت و خواسته قلبی نظام و نیاز شدید جامعه، زمینه خوبی برای حمایت از تولید در شهرستان شهریار وجود دارد.

مهندس طاهری افزود: با وجود اینکه کار ما سیاسی است اما در این شرایط اعتقادی به کار سیاسی نداشته و بطور جدی معتقدیم به این مجموعه باید بیش از هر زمان دیگر توجه شود و جلسات حمایت از سرمایه گذار و تولید و بازدید از واحدهای تولیدی برای ما همانند نماز امری واجب شده است و تاکید کرده ایم تولیدکننده باید به هزاران دلیل مورد تمکین قرار گرفته و پشت درها نماند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شهریار با ابراز اینکه ما قادر هستیم هر مشکلی را از سر راه تولید بر داریم، بیان داشت: اگر در شهرستان نتوانیم مشکلات مرتبط را حل کنیم از استانداری و در صورت نیاز از رده های بالاتر کمک خواهیم گرفت که با افتخار میگوییم تا به امروز با این روش اجازه ندادیم واحد تولیدی تعطیل شود بلکه برخی از آنها خط تولید و افزایش نیرو داشته اند و به چرخه تولید  اقتصاد بازگشته اند.

وی با اشاره به وجود زمینه ها و پتانسیلهای فراوان موجود در شهرستان شهریار اظهار داشت: بازارهای ما باید بتواند مشتری های بسیاری که از شهر تهران و شهرستانهای دیگر به شهریار می آیند را همراه خود نگاه دارد و این ممکن نیست مگر با رعایت انصاف و خدمات دهی مناسب که ما از کسبه و صنوف شهرستان انتظار داریم با کمک یکدیگر و همکاری در این راستا موثر عمل نمایند که بتوان شهرستانی پویا در حوزه کسب و کار داشت.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فرمانداری شهریار

خروج از نسخه موبایل