نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شهرستان ملارد ، میزبان همایش استانی هفته مبارزه با مواد مخدر استان تهران

به گزارش خبرشهر، در این مراسم که به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملارد و با حضور توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد ، مدیرکل حوزه درمان بهزیستی کل کشور ، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران ، مدیرکل بهزیستی استان تهران ، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) استان تهران و سایر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران و شهرستان ملارد در مرکز درمانی اخوان واقع در بخش صفادشت این شهرستان برگزار شد جمعی از مددجویان و خانواده های آنان نیز حضور داشتند .

توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در ابتدای این همایش در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر و تقدیر از تلاش های صورت گرفته در حوزه های پیشگیری ، مقابله و درمان اعتیاد در سطح استان تهران ، به برخی اقدامات گسترده و موثر در سطح کشور برای مبارزه با این بلای خانمان سوز اشاره کرد و افزود ملت و دولت ایران در طول این سالها در برخورد با سوداگران مرگ در سطح داخل و بین الملل کارهای بسیار خوبی انجام داده و ضمن قبول هزینه های جانی و مالی ، حرف زیادی برای گفتن در دنیا دارد.

وی راه اندازی مرکز درمانی اخوان شهرستان ملارد را یکی از نمونه های این کارهای اصولی عنوان کرد که به گفته نماینده وزارت کشور روسیه که بازدیدی از این مرکز داشت ، یکی از به روز ترین مراکز نگهداری معتادین در سطح کشورهای منطقه می باشد .

توکلی کجانی خاطر نشان کرد بخش عمده ای از مباحث شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملارد حول موضوعات مرکز درمانی اخوان می باشد .

وی این مرکز را متعلق به کل استان تهران دانست و با اشاره به لزوم مشارکت همه شهرستان های غرب استان تهران که در این مرکز معتادانی از این شهرستان ها نگهداری میشود ، از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران خواست تا سهمیه های لازم جهت تامین هزینه ها و خدمات برای هر شهرستان تعیین و ابلاغ نماید .

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملارد مهارت آموزی و توانمندسازی معتادین در این نوع مراکز و همچنین پذیرش آنها از سوی جامعه و خانواده را مورد تاکید قرار داده و گفت آموزش های لازم به کودکان و نوجوانان در آشنائی با آثار سوء مصرف مواد مخدر باید در مدارس به آنها داده شود تا بعدها در دام این گرداب نیافتاده و به تباهی کشانده نشوند .

توکلی کجانی ادامه داد در سایه انجام تعهدات و همکاری تک تک دستگاههای عضو شورای مبارزه با مواد مخدراستان است که از مسائل و مشکلات این مرکز کاسته شده و خدمات بهتری به مددجویان و افراد بستری در آن ارائه خواهد شد .

گفتنی است در ادامه این همایش حسینی نوری امام جمعه شهرستان ملارد ، محمودی نماینده مجلس ، براتی مدیر کل درمان بهزیستی کشور ، بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران ، اسدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران و سرهنگ حسینی خواه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران به ایراد سخن پرداخته و در پایان مسئولان و مدعوین از بخش های مختلف این مرکز بازدید کرده و با افراد بستری نیز دیدار و گفتگو نمودند .

پایان بخش این همایش تشکیل جلسه مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران و شهرستان ملارد بود که به بررسی کمبودها و مشکلات مرکز درمانی اخوان اختصاص داشت .

تامین آب برای شرب و سایر مصارف مانند نظافت محیط و فضای سبز ، خرید آمبولانس ، اجرای طرح حفاظتی و امنیتی و تنظیم تقویم کاری برای هر کدام از شهرستان ها جهت تامین هزینه ها و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی هنری در طول سال برای مددجویان از مواردی بود که در این جلسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

در این نشست گزارشی از مراحل تکمیل و بازسازی و لیست هزینه های انجام شده توسط مجموعه مدیریت شهرستان ملارد و شهر صفادشت در این مرکز بصورت تصویری ارائه گردید .

به گفته مدیر مرکز درمانی اخوان ، در حال حاضر در این مرکز بیش از ۱۴۰۰ معتاد نگهداری و مراحل ترک اعتیاد را می گذرانند.
 

منبع: فرمانداری ملارد

 

مطالب مرتبط:

فرماندار ملارد خواستار شد : توجه به بانوان در ایجاد و تقسیم امکانات

برپائی نمایشگاه دستاوردهای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملارد

خروج از نسخه موبایل