نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فرماندار ملارد خواستار شد : توجه به بانوان در ایجاد و تقسیم امکانات

به گزارش خبرشهر، توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در جمع اعضای کارگروه امور بانوان و خانواده این شهرستان از ضرورت مشارکت دهی و استفاده از توانمندی بانوان در تصمیم گیری ها و روند پیگیری بهتر آنان در برخی امورات مانند آسیب های اجتماعی گفت و افزود: در ایجاد امکانات و زمینه بهره مندی آنان از این امکانات باید عدالت رعایت شده و به این قشر از جامعه توجه گشته و سهمیه لازم تخصیص داده شود.

وی اضافه کرد در این صورت است که شاهد نشاط و شادابی در خانواده ها بوده و از افسردگی زنان جلوگیری می شود.
فرماندار شهرستان ملارد فعالیت بیش از ۲۷۰۰ تشکل تخصصی بانوان را نشان از توجه به بانوان در چهار دهه اخیر پس از انقلاب عنوان کرد و حضور زنان در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی به ویژه کاهش و برخورد با آسیب های اجتماعی را موثرتر و مفید تر دانست .
توکلی کجانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به اعضای کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان ملارد گفت علاوه بر برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرا در طول سال ، خود را به کارهای روتین و اداری محدود نکرده و به اموراتی همچون ارتباط گیری با زنان خانه دار و آشنائی از نزدیک با مسائل و مشکلات آنان ، برگزاری کلاس های آموزشی بهداشتی در مناطق روستائی و کم برخوردار ، جذب افراد جدید و ایجاد کارآفرینی برای بانوان در حوزه های کشاورزی و صنایع دستی هم بپردازند .
وی یکی دیگر از این دست برنامه ها را اجرای جنگ ها و برنامه های متنوع و نشاط آفرین برای خانواده ها در بوستان های شهرها و روستاها در طول تابستان ذکر کرد که می توان از ظرفیت شهرداری ها و دهیاری ها برای این امر کمک گرفت .
گفتنی است در این جلسه مصوبات جلسه قبل قرائت و ضمن ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته درباره این مصوبات ، پیشنهادات و برنامه های در نظر گرفته شده برای مناسبت های پیش رو مانند دهه کرامت ، ، روزملی حجاب و عفاف و روز ملی دختر و جشنواره خانواده ایرانی معرفی و تشریح گردید .

 

منبع: فرمانداری ملارد

 

مطالب مرتبط:

مراسم افتتاحیه پروژه های عمرانی سپاه شهرستان ملارد

چکش‌کاری سند توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی شهرستان ملارد

خروج از نسخه موبایل