نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

لزوم اجرای قانون پیش فروش آپارتمان و ساختمان

به گزارش خبرشهر،  رِئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور در همایش سردفتران و دفتریاران غرب استان تهران در شهریار گفت : قانون پیش فروش آپارتمان و ساختمان در سال ۸۹ تصویب وبه تدریج در برخی نقاط کشوراجرا شد .
محمدرضادشتی اردکانی با اشاره به اینکه در گذشته خرید و فروش ساختمان از طریق مبایعه نامه های عادی در بنگاه های املاک صورت می گرفت افزود : این کار سبب فروش یک آپارتمان به چند نفر و طرح دعاوی حقوقی در محاکم قضایی می شد .
وی بابیان اینکه ۳۵ درصد از پرونده های قضایی به اختلافات ملکی اختصاص داشت افزود : براساس قانون پیش فروش ساختمان ، سند و پیش سند بصورت رسمی تنظیم و از ایجاد ابهام در معامله و اختلافات حقوقی جلوگیری می شود .
دشتی اردکانی با اشاره به افزایش بی رویه بهای مسکن در ماههای اخیر گفت : چنانچه خریداران در این مدت معامله را باتنظیم سندپیش فروش ساختمان و سند رسمی انجام داده باشند به مشکلی برنخواهندخورد و به حقوق خودخواهندرسید .
وی افزود : قانون پیش فروش ساختمان نوعی تاسیس حقوقی جدید در حقوق کشور و تضمین حق و حقوق خریدار و فروشنده است .
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران هم بااشاره به مزایای این قانون گفت : تنظیم سند رسمی بین خریدار و فروشنده آرامش روحی و روانی در دوطرف ایجاد وقانون صحت معامله را تضمین می کند .
عبدالحسین رامشی افزود : با فراگیر شدن اجرای قانون پیش فروش ساختمان در استان تهران و کشورآمار مراجعه به محاکم قضایی برای رسیدگی به اختلافات ملکی کاهش خواهدیافت .

 

منبع: صدا و سیما

 

مطالب مرتبط:

آیین آغاز عملیات اجرایی اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، پروژه مرکز شهر جدید اندیشه با حضور وزیر راه و شهرسازی + گزارش تصویری (قسمت دوم)

آیین آغاز عملیات اجرایی اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، پروژه مرکز شهر جدید اندیشه با حضور وزیر راه و شهرسازی + گزارش تصویری

خروج از نسخه موبایل