نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تأکید استاندار تهران بر پرداخت مستقیم تسهیلات اشتغال بانک‌ها زیرنظر کارگروه اشتغال

به گزارش خبرشهر،  انوشیروان محسنی بندپی عصر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال با انتقاد از عملکرد بانک‌ها اظهار داشت: میانگین پرداختی تسهیلات و اعتبارات اشتغال در کشور ۷۶ درصد و این اعتبارات در استان تهران ۵۲ درصد است که این امر به سبب عملکرد ضعیف بانک‌هاست.

وی با بیان اینکه ۱۴۴ هزار اشتغال تعهد استان تهران برای در ایجاد اشتغال بود اما تاکنون ۸۴ هزار اشتغال محقق شده است افزود: ظرفیت‌های زیادی در استان تهران برای ایجاد اشتغال وجود دارد اما بازهم در رتبه کشوری عقب هستیم و باید این موضوع جبران شود.

استاندار تهران عنوان کرد: دو بانک کشاورزی و صندوق مهر امید هنوز به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و در برخی موارد باید دستگاه قضایی به کم‌کاری برخی بانک‌ها ورود پیدا کند عدم همکاری بانک‌ها شرایط نامطلوبی را به وجود آورده است.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه شهرستان‌های استان تهران به لحاظ سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بسیار مستعد هستند گفت: ۴۴ درصد از اراضی کشاورزی استان تهران در شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت قرار دارند که اگر بانک‌ها همراهی کنند و براساس مزیّت‌های نسبی اعتبارات و تسهیلات اشتغال توزیع شود به مراتب نتایج بهتری به دست می‌آید.

وی تأکید کرد: در استان تهران از هر هکتار ۳۰ تن محصول کشاورزی برداشت می‌شود که اگر در این زمینه حمایت مؤثری صورت گیرد می‌توانیم در زمینه امنیت غذایی فعال شویم.

استاندار تهران در پایان با اشاره به لزوم اجرای تعهدات بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال خاطرنشان کرد: اگر قرار است بانک‌ها پرداخت مستقیم جهت اشتغال داشته باشند باید تحت نظارت و از طریق کارگروه اشتغال استان صورت گیرد.

 

منبع: تسنیم

 

خروج از نسخه موبایل