نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اهمیت شیوه توسعه کشاورزی در شهرستان شهریار

به گزارش خبرشهر،  به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و همزمان با سالروز تاسیس جهاد کشاورزی به فرمان حضرت امام خیمینی(ره)، با حضور طاهری فرماندار شهرستان شهریار، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان، بخشدار مرکزی، شهردار و شورای اسلامی شهر فردوسیه و جمعی دیگر از مسئولین، دو پروژه طرح آبیاری تحت فشار تجمیعی و مجتمع گلخانه ای پارس به چین در روستای یوسف آباد صیرفی فردوسیه افتتاح شد.

بنا بر این گزارش؛ در مراسم افتتاحیه این پروژه ها، طاهری فرماندار شهرستان شهریار با تبریک هفته جهاد کشاورزی به تمامی تلاشگران این عرصه، با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در خصوص پروژه های کشاورزی، موضوع کشاورزی شهرستان شهریار را در آمایش سرزمینی حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: استان تهران نگاهی ویژه به کشاورزی شهریار دارد و ما میبایست ضمن صرفه جویی در مصارف آب کشاورزی، آبهای زیر زمینی را کنترل کنیم که استفاده از پساب های تصفیه شده و طرح آبیاری از آبهای سطحی در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار شهریار با تاکید بر خارح سازی چاه های آب عمیقی که از سفره های زیر زمینی اظهار داشت: برای تحقق این امر همکاری مسئولین، شوراها و مردم را خواستاریم که بتوانیم به اتفاق همدیگر با صرفه جویی و مدیریت درست آب، برداشت بهینه ای از محصولات داشته و ارتقای سطح کشاورزی شهرستان را شاهد باشیم.

طاهری از جمع بندی تکمیل ۱۰ پروژه حوزه کشاورزی در شهرستان شهریار خبر داد و بیان داشت: درصدی از مبالغ مورد نیاز این پروژه ها با کمک مردم تخصیص داده شده و در نظر داریم در روند اجرایی آنها تسریع ایجاد کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان شهریار با اشاره به سیاست های دولت مبنی بر ترویج کشت گلخانه ای و تشویق کشاورزان به این امر، خاطرنشان کرد: میبایست ۵۰ هکتار در سطح شهرستان کشت گلخانه ای داشته باشیم که در سه ماهه اول سال جاری توانستیم حدود ۸ هکتار آنرا محقق کنیم که در مجموع به ۶۳ هکتار میرسد و لذا لازم است با حمایت های صورت گرفته توسط دولت محترم تا پایان سال این رقم به ۱۰۰ برسد.

فرماندار شهرستان شهریار با بیان اینکه توقع داریم به اندازه میزان آب برداشتی و زمین های موجود در شهرستان، برای کشت های مختلف گلخانه ایجاد شود در ادامه افزود: حمایت ها خوب و اعتبارات مناسبی به این امر اختصاص داده شده که امیدواریم روند توسعه گلخانه ها نسبت به گذشته سرعت بیشتری پیدا کند.

وی با تاکید بر استفاده کشاوزران از حق آب های موجود در شهرستان تصریح کرد: نوع و شیوه توسعه کشاورزی در شهریار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مورد توجه است لذا لازم است مسئولین، صنایع تبدیلی و کشاورزان عزیز همراهی و همکاری های مورد نیاز را در جهت تحقق برنامه توسعه شهرستان بکار ببندد.

طاهری فرماندار شهرستان شهریار در خصوص سطح آبهای زیر زمینی شهریار افزود: سال گذشته سطح آبهای زیر زمینی تا ۲۵۰ متر تخمین زده شد اما امسال با بارش ها و تغذیه های مصنوعی انجام شده، سطح آب بهبود پیدا کرده اما به هر صورت باید برداشت از این آبها را به حداقل میزان ممکن برسانیم و چاه های غیر مجاز شناسایی و مسدود شود.
 

منبع: فرمانداری شهریار

 

مطالب مرتبط:

افتتاح دو پروژه طرح آبیاری تحت فشار تجمیعی و مجتمع گلخانه ای پارس به چین

شهریار، پیشرو در گلخانه و ابیاری قطره ایی

خروج از نسخه موبایل