نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پیش بینی باد شدید، رگبار و رعدوبرق در شمال غرب

به گزارش خبرشهر، مرتضی ضرابی گفت: اگرچه روز‌های پایانی فصل بهار را سپری می‌کنیم، اما هنوز هم شرایط برای رگبار‌های بهاری در ساعات بعدازظهر پیش بینی می‌شود.
وی ادامه داد: در ۲ تا ۳ روز آینده برای بخش‌هایی از شمال غرب کشور، ارتفاعات آذربایجان غربی، شرقی، استان اردبیل و همچنین به شکل پراکنده در استان‌های ساحلی و مناطق مرتفع شمال شرق کشور، ارتفاعات شمال شرق استان خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، در ارتفاعات غربی البرز به ویژه استان زنجان و بخش‌هایی از مناطق مرتفع سمنان و ارتفاعات شرق استان تهران رگبار، رعدوبرق و وزش باد‌های شدید پیش بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی افزود: وزش باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان تا پایان هفته از امروز به بعد تقویت خواهد شد، بنابراین در بخش‌هایی از شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل شرایط برای خیزش گردوخاک مهیا خواهد بود.
ضرابی تصریح کرد: افزایش سرعت وزش باد در مناطق بیابانی سمنان و بخش‌های شمالی استان اصفهان، جنوب استان تهران و مناطقی از یزد، قم و مرکزی هم می‌تواند شرایط را برای خیزش گردوخاک مهیا کند.
وی گفت: پیش بینی می‌کنیم وزش باد به حدی شود که در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور و مناطقی از استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر شرایط را برای کاهش کیفیت هوا اماده کند، البته سرعت وزش باد به حدی خواهد بود که آب‌های خلیج فارس به ویژه در مناطق مرکزی و شرق را مواج کند و پیش بینی می‌کنیم ارتفاعات موج در برخی نقاط به ویژه بخش‌های فراساحلی تا ۳ متر هم برسد.
ضرابی افزود: تنگه هرمز هم از فردا به بعد به ویژه در بخش‌های غربی و همین طور دریای عمان را مواج و متلاطم پیش بینی می‌کنیم هرچند از فردا به بعد علاوه بر خلیج فارس؛ دریای عمان هم آب‌های مواج و متلاطم به مدت ۴۸ ساعت خواهد داشت.

 

منبع: صدا و سیما

 

مطالب مرتبط:

احتمال بارش‌های خفیف در برخی استان‌ها

پیش بینی باران و صاعقه ۵ روزه در ۱۵ استان/احتمال بارش تگرگ در برخی مناطق

خروج از نسخه موبایل