نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

توصیه های مهم استاندار تهران به فرمانداران

به گزارش خبرشهر، محسنی بندپی استاندار تهران در نشست با فرمانداران که با حضور معاونان در محل استانداری تهران برگزار شد با اشاره به روند انتخاب فرمانداران جدیدالانتصاب در استان گفت: تلاش کردیم فرماندارانی از بدنه مدیریت استان انتخاب کنیم و به نیروهای داخل سیستم اعتماد کنیم زیرا باور داریم با جلب مشارکت این مسئولان می توانیم امور را نتیجه محور پیش ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت توجه فرمانداران به جذب اعتبارات اجتماعی در شهرستان های استان تصریح کرد: مسائل و آسیب های اجتماعی و رفع مشکلات در شهرستان های استان تهران باید در اولویت فرمانداران باشد.

استاندار تهران به موضوع اشتغالزایی در استان و توجه فرمانداران اشاره کرد و گفت: عملکرد یکی از بانک ها رتبه استان تهران را در اشتغالزایی کاهش داده و ضروری است فرمانداران به این موضوع توجه کنند.

محسنی بندپی افزود: ارزیابی استانداران بر محور تحقق شعار رونق تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری است و از فرمانداران انتظار داریم با صیانت از اشتغال موجود و شناسایی واحدهای نیمه فعال مشکلات صنایع را مرتفع کنند .

وی با بیان اینکه رتبه استان تهران در اشتغالزایی جدید سال گذشته ۲۷ بوده است گفت: با جذب اعتبارات روستایی در حال حاضر این رتبه به ۱۴ رسیده است و در صدد ایجاد جهش دیگری در این بخش هستیم.

استاندار تهران گفت: شهرستان های تهران، شمیرانات، اسلامشهر و رباط کریم در تحقق تعهد اشتغالزایی ۱۴۰ هزار نفر در سال گذشته استان به خوبی عمل کردند و از این میزان تعهد، ۸۴ هزار نفر اشتغالزایی در استان محقق شد.

محسنی بندپی به اختیارات فرمانداری ها در موضوع ارزش افزوده نیز اشاره کرد و افزود: فرمانداران در شهرستان ها نماینده عالی دولت هستند و اختیارات گسترده ای به عهده دارند.

استاندار تهران بر ضرورت حمایت از تولید استراتژیک گندم تاکید کرد و گفت: حمایت از تولید کنندگان گندم و رونق تولید در بخش کشاورزی در اولویت فرمانداران باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آغاز فصل گرما و افزایش مصرف برق در استان تهران اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد مصرف برق در استان تهران در مصرف وسایل سرمایشی است و با نامه وزیر محترم کشور به معاون اول رئیس جمهور در خصوص کاهش ساعت کاری ادارات یا استفاده از مولد ها و یا اتخاذ تدابیری برای زمان اوج مصرف ساعات ۱۳ تا ۱۶ تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

محسنی بندپی در پایان سخنانش عنوان کرد: فرمانداران در خصوص مشکلات مربوط به اتباع خارجی در استان،ساماندهی کودکان کار وخیابان و رفع مشکلات کمبود انواع سرانه در شهرستان های استان تدابیری ارائه دهند.

 

منبع: استانداری تهران

 

خروج از نسخه موبایل