نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اجازه نمی دهیم فرصت جذب تسهیلات بازآفرینی شهری از بین برود/

به گزارش خبرشهر، مسعود مختاری گفت: از دست رفتن فرصت جذب تسهیلات بازآفرینی شهری برای مردم قدس باعث عقب ماندن شهر قدس از شهر های اطراف خواهد بود و مسئولیت آن بر عهده کسانی است که مانع اجرایی شدن این روند می شوند.

وی افزود: با توجه به انعقاد قرارداد شرکت بازآفرینی شهری ایران با بانک مسکن به منظور پرداخت تسهیلات کم بهره مشارکت مدنی در طول دوران ساخت ودیعه اسکان موقت با نرخ سود پایین به منظور اجرایی کردن ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار تسهیلات ویژه ای برای شهر ها در نظر گرفته شده است که در صورت عدم انجام اقدامات لازم از سوی مسئولان و مردم این جریان اعتباری به شهر های دیگر هدایت می شود.

مختاری متذکر شد: در جلسات مختلف اداری سطح شهرستان بویژه شورای اداری، جلسات با فرماندار محترم، با مدیران مسئولان شهر و جلساتی که در شورای اسلامی شهر برگزار شده است همواره بر این موضوع تاکید می گردد که باید تصمیم جدی و قطعی ای در خصوص سند های مردم در شهر قدس گرفته شود.

شهردار قدس در ادامه بیان داشت: با پیگیری های انجام شده بیش از ۱۰۰۰ قطعه وام ۸۰ میلیون تومانی مصوب بانک های استان تهران برای مردم شهر قدس در نظر گرفته شده است که به دلیل نبود سند قطعی این فرصت گرفته شد.

وی در ادامه گفت: در جلسه ای که با حضور فرماندار وقت و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد مقرر گردید اوقاف برای صدور سند با حداقل بها اقدام نماید و اگر این امر حادث شود شاهد اتفاقات خوبی در زمینه باز آفرینی خواهیم بود.

مختاری خاطر نشان کرد: همچنین در سطح شهر قدس اراضی ۳۳ هکتاری پیش بینی شده است که در صورت تصویب در ماده ۵ استان می توانیم ساکنان واحدهای فرسوده سطح شهر را انتقال دهیم.

وی در پایان بیان داشت: امیدواریم به زودی تصمیمات مهمی در این راستا گرفته شود تا از این فرصت خوب برای شهر قدس که بیش از ۷۰ درصد اراضی شهری آن جزو بافت های فرسوده محسوب می گردد به نحو احسن استفاده گردد و همواره بنده و اعضای شورای اسلامی شهر قدس پیگیر دریافت سندهای قطعی املاک مردم هستیم.

 

منبع: شهرداری قدس

خروج از نسخه موبایل