نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

درخواست فرماندار شهرقدس برای احداث بازارچه‌های دائمی برای زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست

به گزارش خبرشهر، لیلا واثقی در جلسه شورای اداری که با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به تراکم جمعیتی بالا در این شهرستان اظهار داشت: نیاز به مهندسی و بازنگری مجدد در شهرستان وجود دارد چرا که تراکم جمعیتی در هر کیلومترمربع ۳۸۶۱ نفر است که به نسبت متوسط استان تهران ۴ برابر است.

وی به نرخ بیکاری شهرستان قدس به میزان ۹٫۴ درصد اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری در این شهرستان به نسبت استان تهران تهران کمتر است و با توجه به اینکه ۵۱ درصد شهرستان در بخش صنعت مشغول به فعالیت هستند می‌توان با استفاده از این ظرفیت نرخ بیکاری را کمتر کرد.

فرماندار شهرقدس بیان کرد: طبق آمار بهزیستی این شهرستان به ۳۰۰ نفر خدمات ارائه می‌دهد همچنین مددجویان کمیته امداد ۴ هزار نفر ثبت شده است به علاوه یک دانشگاه آزاد و سه دانشگاه علمی کاربردی با تعداد ۲۷ هزار دانشجو فعال هستند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر دانشجوی دختر هستند.

واثقی با اشاره به اینکه ۱۷۲ باب مدرسه در شهرستان وجود دارد ولی به دلیل تراکم جمعیت به اندازه کافی نیست گفت: در برخی مدارس ۴۵ نفر تراکم دانش‌آموزی وجود دارد همچنین سرانه ورزشی شهرستان ۲۳ سانتی‌متر است در حالی که استاندارد کشوری یک متر به ازای هر نفر است.

وی با اشاره به مشکل کمبود سینما عنوان کرد: در زمینه احداث سینما جهت بهبود سرانه‌های فرهنگی شهرستان نیازمند مساعدت مسئولان هستیم که امید است در این زمینه شاهد همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط باشیم.

 فرماندار شهرقدس سپس افزود: کارآفرینان زیادی در این شهرستان وجود دارند از سوی دیگر تعداد زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست نیز رو به افزایش است که بهتر است این افراد در زمینه کارآفرینی هدایت شوند تا بتوانند امرار معاش داشته باشند.

واثقی تأکید کرد: تقاضای ایجاد بازارچه‌های دائمی برای زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست داریم که زمین آن از طریق شهرداری آماده شده و تکمیل آن مساعدت مسئولان را می‌طلبد ضمن اینکه اگر در مراکز بزرگ فروش تهران غرفه‌هایی را به بانوان کارآفرین اختصاص دهند تا بتوانند محصولاتشان را عرضه کنند زمینه فعالیت این افراد فراهم می‌شود.

 

منبع: تسنیم

 

مطالب مرتبط:

دکتر ابتکار: پس از انقلاب زنان سهم بیشتری را در پست های کلیدی کسب کرده اند

حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان قدس

سفر یکروزه معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به شهرستان قدس

دستاورد حضور چند ساعته معاون ریاست جمهور در شهرستان قدس

موضع دکتر معصومه ابتکار در خصوص طرح گرفتن تابعیت فرزند از مادر

خروج از نسخه موبایل