نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

چکش‌کاری سند توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی شهرستان ملارد

به گزارش خبرشهر، براساس این گزارش اعضای کمیته  برنامه ریزی شهرستان ملارد که روسای ادارات و نهادهای دولتی این شهرستان می باشند در طی این جلسه در باره اعتبارات تخصیص داده شده به پروژه‌ها ، طرح‌ها و برنامه های در نظر گرفته شده ، اظهارنظر نموده و برای نهایی کردن آنها تصمیم‌گیری نمودند.

درخواست برای تغییر ، اصلاح و جابجایی برخی طرح ها یا اعتبارات تخصیصی و همچنین راه‌های تسریع در به سرانجام رسیدن طرح های مدنظر از موضوعات دیگری بود که در این جلسه به آنها پرداخته شد.

گفتنی است این طرح‌ها و برنامه ها که در بخش های عمرانی ، توسعه ای و خدماتی تعریف شده طی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ در شهرستان ملارد به اجرا درخواهد آمد که تاکنون ۵۳ درصد از این اعتبارات تخصیص داده و یا جذب شده است.

توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد طی سخنانی اولویت‌های شهرستان ملارد در تخصیص اعتبارات دولتی را تأمین آب شرب ، سلامت و بهداشت و توسعه و ایمن سازی راه های مواصلاتی شهری و روستائی عنوان کرد و بر توجه به مقولاتی همچون احداث ساختمان مداخله در بحران ، ساخت خانه جوان و  واگذاری انشعابات برای طرح های یاد شده را مورد تاکید قرار داد.

وی از تغییر رویکرد شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و به دنبال آن کاهش و چابک‌سازی کارگروه های مربوطه خبر داد و از برخی روسای ادارات که در طول سال گذشته برای اداره متبوع آنها اعتباری اختصاص داده نشده انتقاد کرد .

توکلی کجانی گفت اینکه برای پروژه ها و طرح های مورد نیاز شهرستان به بودجه ارزش افزوده شهرداری ها و دهیاری ها چشم دوخته و اعتبارات تخصیص شده از سوی استان را دنبال نکنیم کار درستی نمی باشد که انتظار می رود در مهلت باقیمانده این مهم از سوی ادارات مربوطه پیگیری شود .

توکلی کجانی اضافه کرد سند توسعه شهرستان ، سند مهمی می باشد که در آن همه طرح‌ها و برنامه‌ها تا سال ۱۴۰۰ دیده شده و نباید در تنظیم آن اولویت‌ها و موضوعی از قلم افتاده و نادیده گرفته شود.

فرماندار شهرستان ملارد در ادامه به لزوم تکمیل شهرک اداری شهرستان اشاره کرد و از راهکارهائی گفت که می توان از طریق آن به ساخت ساختمان های اداری در شهرک اداری کمک کرد که در مصوبات جلسه گنجانده و برای اقدام به دستگاه‌ها ابلاغ گردید .

فروش املاک دستگاههای دولتی که امکان واگذاری دارند و تهاتر موافقت نامه ها با اوراق قرضه بهادار نمونه ای از این راهکارها می باشد که در این جلسه مطرح شد .

 

منبع: فرمانداری ملارد

خروج از نسخه موبایل