نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مشکل برق شهرک‌های صنعتی استان تهران برطرف می‌شود

به گزارش خبرشهر،  غلامرضا خوش‌خلق عصر امروز در جلسه رفع مشکلات برق شهرک‌های صنعتی با اشاره به لزوم تأمین برق شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: قانون تکالیفی را برای ما مشخص کرده که تاکنون تلاش داشتیم خود را مکلف به آنچه که قانون برای ما تکلیف کرده بدانیم.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت برق شهرک صنعتی قرچک افزود: برای تأمین برق سایر مناطق نیاز به نقدینگی داریم که باید تدبیری مناسب برای منابع آن اندیشید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران عنوان کرد: در مجموع ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای استان تهران لحاظ شده است این در حالی است که ایجاد خط ۶۳ مگاواتی عباس‌آباد به تنهایی به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

خوش‌خلق با اشاره به لزوم همراهی مسئولان دستگاه‌های مختلف گفت: باید مسئولان دستگاه‌های مختلف به ویژه در شهرستان‌ها همکاری بیشتری با اداره برق داشته باشند ضمن اینکه اجرای پروژه‌ها درگیر بروکراسی اداری شدند که در این زمینه نیز باید شرایط تسهیل شود.

در ادامه محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز با انتقاد از مصرف آب سدهای ماملو و نمرود در صنایع عنوان کرد: آب این دو سد دارای مصرف شُرب است اما به صنعت استان اختصاص پیدا کرده است، بنابراین اگر پروژه‌های بخش صنعت به درستی پیش نرود بسیار آسیب‌زا خواهد بود.

وی ادامه داد: اکنون فرصت طلایی برای بخش صنعت به وجود آمده و حیف است که از دست برود از این‌رو باید از این شرایط به درستی استفاده کرد.

همچنین محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز در این جلسه تصریح کرد: منابع آبی شُرب استان تهران به بخش صنعت اختصاص پیدا کرده که باید از این آب به درستی استفاده کرد و نباید منتظر ماند.

وی با اشاره به لزوم اصلاح الگوی مصرف آب خاطرنشان کرد: کسری برق در شهرک‌های صنعتی استان تهران محسوس است که ظرفیت تولید شهرک‌های صنعتی استان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

 

منبع: تسنیم

 

خروج از نسخه موبایل