نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

احتمال بارش‌های خفیف در برخی استان‌ها

به گزارش خبرشهر، کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه های­ البرز، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های زاگرس شاهد رگبار‌های پراکنده باران و گاهی همراه با­­ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.
وی افزود: در استان‌هایی مثل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین­، البرز و احتمالاً تهران و در مناطق مرکزی مثل اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه­ و بویر احمد، مرکزی و بخشی از استان لرستان شاهد بارش‌های خفیف بهاری در ساعات بعدازظهر خواهیم بود. در بخش‌های شمالی استان فارس و شمال استان سمنان و خراسان شمالی هم این شرایط حاکم خواهد بود.

احمدی گفت: در ۲ روز آینده بارش‌ها و ناپایداری‌های جوی در دامنه‌های زاگرس بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های البرز­رخ می‌دهد. به لحاظ شرایط دمایی هوای نسبتاً گرم را در بیشتر مناطق کشورمان داریم. در ۳ روز آینده در بخش‌های جنوبی کشورمان افزایش تدریجی دما­­ دور از انتظار نیست.
وی افزود: از روز دوشنبه در بخش‌های مرکزی و شمالی کشورمان با کاهش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما مواجه خواهیم شد. کماکان وزش باد محتمل‌ترین پدیده در شرق کشور بخصوص در سیستان و بلوچستان و منطقه زابل است که همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا است.
احمدی گفت: امروز آسمان تهران در ساعات اولیه صبح و قبل از ظهر صاف و در ساعات بعد از ظهر با رشد ابر همراه خواهد بود؛ بنابراین بارش خفیف باران دور از انتظار نیست. امروز دمای تهران به ۳۷ درجه می‌رسد.

 

منبع: صدا و سیما

 

مطالب مرتبط:

پیش بینی باران و صاعقه ۵ روزه در ۱۵ استان/احتمال بارش تگرگ در برخی مناطق

تندباد در ۴ استان از بعدازظهر/ بارش باران طی ۵ روز آینده

خروج از نسخه موبایل