نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

توافق مالیاتی اصناف و سازمان مالیاتی/ مالیات ۸۰۰ هزار مودی افزایش نیافت

به گزارش خبرشهر، محمدرضا جعفریان با اشاره به توافق تعیین مالیات مقطوع مشمولان تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: پس از جلسات کارشناسی و بررسی‌های متعدد اتاق اصناف و سازمان مالیاتی برای مالیات عملکرد سال ۹۷ مودیان مشمول تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌ها توافق کردند.

مشاور مالیاتی اصناف بازار با بیان اینکه طبق تبصره ۱۰۰ قانون خرید و فروش کالا و خدمات تا ۳۰ برابر ماده ۸۴ همین قانون بر ۸۲۸ میلیون تومان می‌شود بر این اساس مقرر شد:

۱- مودیانی که مالیات عملکردشان از یک ریال تا ۲٫۵ میلیون تومان است با نرخ رشد صفر درصد باشد حدود ۸۰۰ هزار مودی در این گروه قرار می‌گیرند.

۲- مودیانی که ۲٫۵ تا ۵ میلیون تومان فروش کالا و خدمات سالانه داشته باشند با رشد ۵ درصد نسبت به عملکرد قطعی سال ۹۶ مالیات می‌پردازند. این گروه حدود ۴۰۰ هزار مودی دارد.

۳- مودیانی که مالیات آنها از ۵ تا ۱۰ میلیون تومان باشد با رشد ۹ درصدی نسبت به عملکرد قطعی مالیات سال ۹۶ اقدام خواهند کرد. ا ین گروه نیز ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار مودی براساس آمار سال ۹۶ دارد.

۴- مودیانی که بالای ۱۰ میلیون تومان فروش کالا و خدمات سالانه داشته باشند مشمول رشد ۱۵ درصدی نسبت به مالیات قطعی سال ۹۶ مالیات خواهند پرداخت.

وی تاکید کرد: مودیانی که نتوانند تا تاریخ ۳۱ خرداد ۹۸ مالیات خود را به صورت نقد پرداخت کنند حداکثر در ۴ قسط باید نسبت به پرداخت اقدام کنند و چنانچه اقساط آنها نیز پرداخت نشود مشمول جریمه ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌ها خواهند شد اما در تفاهم باقی می‌مانند.

 

منبع: فارس

 

مطالب مرتبط:

فهرست حساب‌های بانکی مودیان در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد

جریمه سنگین بانک‌ها برای ارائه نکردن حساب‌های بانکی به سازمان مالیاتی + سند

خروج از نسخه موبایل