نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اعلام آمادگی شهرستان ملارد برای میزبانی رویدادهای استارت آپ غرب استان تهران

به گزارش خبرشهر، در نخستین نشست بررسی راههای توسعه کسب و کار نو پا و چگونگی حمایت از استارت آنها در سطح شهرستان ملارد که به ریاست توکلی کجانی فرماندار این شهرستان و با حضور مدیرکل فناوری و ارتباطات استان تهران، مدیرکل دفتر نوآوری وزارت ارتباطات، معاون تجاری سازی امور پارک ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی، روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی شهرستان ملارد و جمعی از دانشجویان، دانش آموزان و جوانان عضو مجمع مشورتی جوانان این شهرستان برگزار شد، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان در حوزه های مختلف مطرح و پیرامون نحوه استفاده از استارت آپ ها برای معرفی و شناسایی این ظرفیت ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در ابتدای این نشست تعدادی از دانشجویان و جوانان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات و تشریح طرح ها و ایده های خود پرداخته و در ادامه حمایت های مورد نیاز از سوی نهاد ها دولتی، مراکز دانشگاهی و همچنین مراکز رشد فناوری را اعلام و خواستار شدند.
در ادامه رضایی مدیر کل ارتباطات و فناوری استان تهران ، ملارد را یکی از شهرستان‌های پیشقدم در حوزه جوانان و حمایت از کسب و کارهای نوپا معرفی کرده و گفت: این نوع کسب و کارهادر مرحله رشد و تکامل هستند و تا رسیدن به بلوغ و شکوفایی نیاز به حمایت دارند که در همین رابطه تصمیمات مهم وامید آفرینی در دولت تدبیر و امید داشته و در سطح استان گرفته شده است. وی تصریح کرد: در صدد آن هستیم تا ظرفیت‌های موجود در هر شهرستان را شناسایی کرده و شرایطی را فراهم کنیم تا ایده‌های نو پرورش یافته، پس از تبدیل به کسب و کار جدید در نهایت منشأ ایجاد اشتغال برای جوانان بومی گردد.
رضاییان مدیرکل دفتر نوآوری وزارت ارتباطات از دیگر سخنرانان این نشست بود که ضرورت داشتن برنامه منسجم برای شهرستان ملارد را که به تازگی وارد این حوزه شده است را مورد تاکید قرار داده و برخی شرایط و الزامات فعالیت استارت آپ ها و راههای توسعه کسب و کارهای نوین را تشریح نمود.
وی به شناخت زمینه ها و ویژگی های منطقه ای، تعیین نیازها و تقاضاها، مدل های حمایتی، نقش مراکز دانشگاهی و مدارس، نحوه اتصال به بازار و یافتن سرمایه گذار را اشاره کرد و افزود: حمایت از کسب و کارهای نوپا فقط به حمایت مالی  محدود نگشته و کنترل و رصد سیر حرکت آنها  و فرصت دادن به کسب و کارهای جدید در کنار کسب و کارهای بزرگ و همچنین فراهم نمودن شرایط برای ماندگاری و ادامه فعالیت آنها در منطقه و شهرستان از دیگر مواردی است که در موفقیت کسب و کارهای نوپا تعیین کننده می باشد.
معاون تجاری سازی امور پارک ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی کشور هم داشتن بسته کامل از مراحل اجرا، راهبردها و استراتژی ها در فعالیت استارت آپ ها را یادآور شد و نزدیکی شهرستان ملارد به استان تهران و البرز را از ویژگی‌هایی برشمرد که می‌تواند به این شهرستان در تبدیل به یک قطب در این حوزه علمی و فناورانه کمک کنند.
به اعتقاد وی  استفاده از تمامی ظرفیت ها ، جمعیت فعال و توانمند شهرستان و راه اندازی اطلاع رسانی و ترویجی از مواردیست که نباید  از آنها غافل شد.
توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در جمع بندی این نشست نگاه دولت تدبیر و امید به فناوری‌های نوین و همچنین انتخاب وزیر جوان و به دنبال آن اصل شفاف‌سازی بعنوان یکی از برنامه های  موفق وزارت ارتباطات را یادآور شد و هدف از برگزاری این نشست را معرفی و شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های این شهرستان در عرصه‌های علمی، ابتکارانه و فناورانه دانست و افزایش و توسعه این دست اقدامات را در ایجاد نگاه مثبت و سازنده به شهرستان ملارد موثر دانست.
وی به ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان ملارد به عنوان پایتخت قارچ کشور، توسعه گردشگری، تولیدات کشاورزی و دارا بودن بیش از ۷ هزار هکتار اراضی ملی در این شهرستان اشاره کرد و از افراد دارای ایده خواست تا در این زمینه ها برای  استفاده بهینه از این نعمت های خدادادی، برنامه  و پیشنهاد ارائه نمایند. لزوم شناسایی نیازهای شهرستان از دیگر محورهای صحبت فرماندار شهرستان ملارد بود. وی اظهار امیدواری کرد در جلسه بعدی، اقدامات و طرح‌های عملیاتی و آماده ارائه به بازار مطرح شود تا بتوانیم از چند طرح و ایده کسب و کار نوپا در شهرستان بهره برداری نمائیم. فرماندار ملارد در پایان تصریح کرد در این مدت شرایط را طوری فراهم کرده ایم که جلسات کلیشه ایخارج شده،افراد غیر اداری هم در جلسات حاضر شده و بتواند حرف خود را به گوش مسئولان برسانند

 

منبع: فرمانداری ملارد

 

مطالب مرتبط:

اولین اردوی استارت آپ در کرج افتتاح شد

کسب دو مقام نخست در استارت آپ ویکند حمل و نقلی شو دانشگاه یادگار امام (ره)

خروج از نسخه موبایل