نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شایعه ای که باز هم شایعه شد !!!!

شایعه ای که باز هم شایعه شد !!!!

 

 

خبر تاریخ گذشته ای که شایعه بود و باز هم حاشیه ساز شد !!!

 

 

سردبیر خبر شهر، در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۰۶ در استودیو خبر شهر در دفتر مرکزی از رئیس شورای اسلامی وقت شهر شهریار، آقای علی مهدور طی مصاحبه‌ای ویدئویی سؤال با مضمون “در فضای مجازی خبری با موضوع استیضاح شهردار شهریار(احسان درخشان نسب) منتشرشده است، آیا صحت دارد یا خیر ؟” مطرح شد، که در پاسخ وی صراحتاً اعلام نمودند:“شورای اسلامی این حق را دارد که به‌عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری از شهردار وقت سؤال کند و شهردار را استیضاح کند ولی تا الآن این اتفاق در دوره پنجم نیفتاده است. خوشبختانه عملکرد شهرداری فعلاً خوب است، ولی اگر زمانی  شهردار بخواهد از وظایف خود قصور کند این حق شوراست که باید طرح سؤال کرده. این تفکر تا الآن وجود نداشته و نه سؤالی شده و نه استیضاحی در دستور کار است” که به‌سادگی و شفافی می‌توان دریافت که حتی در تاریخ مذکور هم موردی نبوده تنها خیال پردازی مشتی از افراد خام فکر بوده.
اما نکته یا نکاتی در این شایعه‌سازی مجدد وجود دارد که باید با دقت بیشتر به آن پرداخته شود که تنها در ادامه به چند بخش کوچک آن اشاره خواهیم داشت، در دروس و دوره‌های خبری همواره از اساتید به شاگردان گوشزد می‌گردد که اصول و فنون اصلی خبری را رعایت کنند و از قوانین پیری، که این مهم تنها راه پیشرفت در عرصه خبری می‌باشد که یکی از این پندها جمله محبوب این‌جانب که “آورنده خبر خود طالب مقصود است” می باشد که آن‌کس یا کسانی که از پخش شدن این خبر یا بازی با آبروی کسانی که در این موضوع مورد تهدید قرار می‌گیرند، سودی را کسب می‌کنند، باید بدانند که این نوع اخبار کذب که با جستجوی کوتاهی در اینترنت می‌توان به اصل موضوع پی برد هرگز و هرگز چیزی جز بی اساسی برجای نخواهد ماند و این نوع حرفها به طور کلی پایه و اساسی نخواهد داشت و ندارد.
نکته جالب تر اینجاست که فرد یا افرادی که دست به انتشار این خبر سوخته و تاریخ گذشته کرده اند از سواد رسانه ای و کامپیوتر هم بسیار کم بهره بوده اند زیرا به تاریخها و زمان انتشار خبر هیچ دقیقی نکرده و با بی اطلاعی هر چه تمام تر اقدام به انتشار این خبر سوخته کرده …!!!
و هرگز فراموش نکنیم که با گل‌آلوده کردن رودخانه‌ای که در آن ماهی نیست، ماهی نصیبمان نمی‌شود تنها چیزی که نصیب میشود، خیس شدن است…
محسن اردستانیان

 

لازم به ذکر است که مصاحبه فوق در همان روز در درگاه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی خبر شهر منتشر گردید
برای دیدن ویدئوی مصاحبه بر روی لینک فوق ضربه بزنید
https://www.aparat.com/v/gizWa

آیا استیضاح شهردار شهریار صحت دارد

https://t.me/khabareshahr_com/17828

خروج از نسخه موبایل