نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

عدم موافقت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان بی عدالتی است

به گزارش خبرشهر، در نشست علنی امروز (شنبه، ۴ خردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: امروز طرح افزایش تعداد نمایندگان در مجلس مطرح شد اما تعدادی از نمایندگان بنا به دغدغه هایی که دارند، مخالفت خود را بیان کردند.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس بیان کرد: مخالفان این طرح خود را به جای من بگذارند. من تنها نماینده حوزه انتخابیه ای هستم که ۱٫۵ میلیون جمعیت، ۱۰ شهر، ۵ بخش و ۱۰۳ روستا را در ۳ شهرستان دارد. روستاهایی مانند امیرآباد، بیدگنه، یوسف آباد، فرارت و اصیل آباد هر کدام جمعیتی حدود ۷ تا ۸ هزار نفر دارند. چگونه می توانم با این شرایط به تنهایی ادای وظیفه کنم.

وی افزود: جمعیت دانش آموزان در سه شهرستان شهریار، قدس و ملارد از جمعیت چند مرکز استان بیشتر است. علاوه بر این هزاران مرکز صنعتی کوچک و بزرگ در حوزه انتخابیه این جانب وجود دارد که ادامه این وضعیت بی عدالتی است، زیرا به تنهایی نمی توان مشکلات را پیگیری و عملکردها را نظارت کرد.

محمودی شاه نشین ادامه داد: بعضی از حوزه های انتخابیه با ۱۵ هزار جمعیت یک نماینده و برخی حوزه های انتخابیه با جمعیت کمتر از ۳۰۰ هزار نفر دو نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد همانند اسلامشهر، ورامین و پاکدشت یک نماینده در مجلس دارد که با این شرایط انجام امور نمایندگی بسیار سخت است. از نمایندگان تقاضا داردم تا طرح افزایش تعداد نماینگان را تصویب کنند./

 

منبع: خانه ملت

 

مطالب مرتبط:

تلاش برای افزایش زیرساخت‌‎های آموزشی شهریار، قدس و ملارد

زندان و شلاق در انتظار مرتکبین خرید و فروش رای

خروج از نسخه موبایل