نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تشکیل گشت‌های بازرسی مشترک برای حفاظت از منابع آبی شهرستان ملارد

به گزارش خبرشهر، در ابتدای این جلسه بیدختی مدیر امور آب منطقه ای جنوب غرب استان تهران گزارشی از وضعیت آبی شهرستان و اقدامات صورت گرفته در خصوص برخورد با حفر چاه های غیر مجاز در سطح شهرستان ملارد را ارائه نمود. بیدختی گفت: در حال حاضر تعداد ۶۱۴ حلقه چاه با انواع مصارف (شرب، صنعتی، خدماتی و کشاورزی) در شهرستان ملارد با تخلیه ۹۴/۴ میلیون متر مکعب در حال بهره برداری است. وی افزود: در سال ۹۷ بیش از ۲۴۵ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان ملارد شناسایی و پلمپ گردیده است.
در ادامه پس از بحث و تبادل نظر بین اعضای جلسه موراد زیر به تصویب اعضای این شورا رسید.تشکیل اکیپ های مشترک شناسایی چاه های غیرمجاز متشکل ازنمایندگان بخشداری، نیروی انتظامی و آب منطقه ای، نصب کنتورهای هوشمند، برخورد قضایی با حفر کنندگان چاه های آب غیر مجاز، جداسازی آب شرب ودام در روستاها بخش از مصوبات این جلسه بود.
توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در جمع بندی موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: دستگاه های عضو این شورا موظف به اجرای مصوبه های شورای حفاظت از منابع آبی در حوزه مسوولیتی خود هستند تا شرایط مناسب برای حفاظت از منابع آب در سطح شهرستان فراهم شود. فرماندار ملارد افزود: مهاجرت،عدم مدیریت صحیح و حفر چاه های غیر مجاز در گذشته باعث خشک شدن چاه های مجاز و ایجاد زیان و خسارت به سفره آب زیر زمینی شده است.
جبله دادستان شهرستان ملارد نیز درباره حفر چاههای غیر مجازگفت: با کسانی که بدون مجوز اقدام به حفر چاه غیر مجاز می کنند،برخورد قانونی خواهد شد. وی با بیان اینکه تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه در دستور کار قرار دارد گفت: ایجاد تیم گشت و بازرسی به منظور رصد مستمر از مواردی است که با توجه به اهمیت موضوع، در دستور کار دادستانی قرار گرفته است.

 

منبع: فرمانداری ملارد

 

مطالب مرتبط:

یازدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان ملارد

کارگروه آب، خاک، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ملارد برگزار شد

خروج از نسخه موبایل