نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کارگروه آب، خاک، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ملارد برگزار شد

به گزارش خبرشهر، در این جلسه صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اقدام اداره متبوع خود را بیان نمود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد در خصوص تجمع پروانه ها در برخی از نقاط شهرستان ملارد گفت: جای هیچ نگرانی وجود ندارد، بیشتر پروانه ها محلی هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ملارد در سال جاری زیر کشت آبیاری نوین خواهد رفت افزود: در دو ماهه نخست سال جاری ۳۰۹ هکتار سامانه نوین آبیاری در سطح شهرستان ملارد اجرا گردیده است.

صارمی اظهارداشت: ۱۳ کیلومتر قنوات در سال گذشته بهسازی و مرمت شده است و این امر در سالجاری ادامه خواهد داشت. حفظ نباتات و نگهداشت محصولات و مبارزه با آفات عمومی و تشکیل تعاونی آبران کشاورزی از دیگر اقداماتی است که مدیر جهاد کشاورزی با آنها اشاره داشت.
توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در جمع بندی موارد مطرح شده در این جلسه گفت: تسهیلات و اقدامات شهرستان ملارد در برخورد با تغییر کاربری و توسعه کشاورزی مطلوب و مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه توسعه آبیاری کم فشار و نوین اولویت برنامه جهاد کشاورزی در سال جاری است، افزود: تلاش شود تا پروژه های نیمه کاره کشاورزی تا پایان سال جاری تعیین تکلیف و تکمیل گردد.

توکلی کجانی تصریح کرد: کشت گلخانه اولویت جدی ما در شهرستان است، باید از تسهیلات تبصره ۱۸ با ارائه برنامه توسعه ای حداکثر استفاده و بهره را ببریم.

فرماندار ملارد به وجود ۷۰ هزار هکتار زمین منابع طبیعی در این شهرستان اشاره داشت و گفت: داشتن برنامه با نگاه اقتصادی برای این زمین‌ها امری ضروری است که باید در دستور کار این کارگروه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ملارد در ادامه این جلسه با اشاره به طرح پسته کاری در دهستان اخترآباد گفت: جهاد کشاورزی نسبت به حفظ باغات ایجاد شده و تعیین تکلیف محصول نمودن باغات پسته در قالب طرح اقدام نموده و در جلسات آتی گزارش نماید. در اختیار قرار دادن آب رایگان توسط آب منطقه ای به کشاورزان این شهرستان به شرط لایروبی مسیرها از دیگر مواردی بود که توکلی کجانی به آنها اشاره داشت.

 

منبع: فرمانداری ملارد

 

مطالب مرتبط:

تلاش برای افزایش زیرساخت‌‎های آموزشی شهریار، قدس و ملارد

ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان ملارد

خروج از نسخه موبایل