نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ادامه بارش‌ها در بخش‌هایی از جنوب و غرب کشور

به گزارش خبرشهر، مرتضی ضرابی درباره آخرین شرایط جوی کشور افزود: امروز همچنان شاهد رگبار‌های بهاری عموماً در ساعات بعدازظهر و با رشد ابر‌های همرفتی و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در غالب نقاط کشور به ویژه در بخش‌های جنوب و غرب کشور خواهیم بود.
وی ادامه داد: بنابراین برای شمال آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، کردستان، بخش‌هایی از زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، ​ مرکزی، مناطقی از غرب استان اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، یزد، کرمان و مناطقی از خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان همچنان انتظار رگبار رعد و برق و وزش باد‌های شدید و موقت را داریم.

ضرابی گفت: شدت تمرکز بارش‌ها عمدتاً ازآن آذربایجان شرقی و غربی، مناطقی از استان فارس، شرق استان کرمان و بخش‌هایی از خراسان شمالی، رضوی و جنوبی خواهد بود که می‌تواند همراه با سیلاب و آبگرفتگی باشد.
وی افزود: پدیده دیگر کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر برای امروز و فردا خواهد بود که ۴ تا ۶ درجه کاهش دما را خواهیم داشت، البته پنجشنبه و جمعه دوباره دما افزایش پیدا می‌کند.
کارشناس هواشناسی گفت: در شرق کشور عمدتاً وزش باد پدیده غالب شمال شرق و شرق به ویژه در منطقه زابل خواهد بود و آب‌های دریای خزر نیز امروز همچنان مواج و متلاطم است.
ضرابی افزود: انتظار می‌رود فردا در نیمه غربی کشور بارش‌ها خیلی ضعیف شود و عمدتاً بارش‌ها در کرمان، خراسان شمالی، رضوی، مناطقی از خراسان جنوبی، استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

 

منبع: صدا و سیما

 

مطالب مرتبط:

پیش بینی بارش‌های سیل‌آسا و تندباد

بارش باران در شرق استان تهران/ شدت بارش در ارتفاعات بیشتر است

خروج از نسخه موبایل