نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

جوانان نماد توسعه کشور هستند

به گزارش خبرشهر، توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در جمع اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان با بیان این مطلب که جوانان در همه عرصه های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی باید دیده شده و از ایده ها و توانمندی های آنان استفاده شود گفت: نماد توسعه هر کشور جوانان هستند و امسال که به نام “رونق تولید” نامگذاری شده ، فرصت مناسبی است تا از جوانان نیز در این باره استفاده و بکار گرفته شوند.

وی اضافه کرد در نخستین گام باید دغدغه ها و مسائل پیرامونی جوانان ، تعیین شده و پس از اولویت بخشی ، ماموریت هرکدام از دستگاه‌ها مشخص و به آنها ابلاغ گردد.

فرماندار شهرستان ملارد تصریح کرد بسیاری از آسیب های اجتماعی در سطح کشور توسط دستگاههای متولی به خوبی پیگیری و دنبال می شود اما برخی آسیب ها در حوزه جوانان وجود دارد که مغفول واقع شده و باید آموزش و آگاهی بخشی شود.  اختلال های روانی ، اضطراب و فشارهای روانی ، عدم شرکت در امورات اجتماعی ، افسردگی و فرار از خانه نمونه هایی از این دست می باشند.

توکلی کجانی توسعه فعالیت مجمع مشورتی جوانان شهرستان ملارد در سایر بخش هایی که تاکنون فعالیت نداشته اند را خواستار و از اینکه همه امورات مربوط به جوانان را به یک اداره و نهاد اختصاص بدهیم  انتقاد کرد .

وی افزود بر همین اساس همه دستگاه‌ها در این باره باید ورود پیدا کرده و برنامه های عملیاتی برای ساماندهی امور جوانان داشته باشند. استفاده از ظرفیت جوانان در بخش هایی همچون کانون های سلامت ، بهسازی نقاط آسیب پذیر شهر ، تشکیل سازمان های مردم نهاد و حمایت از استارت آپ ها از دیگر مواردی بود که رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان با آنها اشاره کرد.

فرماندار ملارد در ادامه راه اندازی خانه جوان ، خانه احزاب و خانه تشکل های سازمان مردم نهاد از سوی شهرداری ملارد را یاداور و مورد تاکید قرار داد .

گل محمدی معاون اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در این جلسه استفاده از ‏سمن ها برای پیگیری امورات جوانان از طریق ساختار اداری را مطلوب دانست و به تشریح برخی برنامه‌ها و اقدامات در حوزه جوانان در سال گذشته پرداخت.

وی در این باره از موضوعاتی مانند رونمائی از شبکه ملی ازدواج آگاهانه ، ایجاد زمینه برای توسعه اجتماعی جوانان ، آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی و آغار بکارآکادمی حقوق شهروندی نام برد .

گفتنی است بخش عمده وقت این جلسه به ارائه توضیحات درباره آشنایی با استارت آپ ها ، آسیب های اجتماعی در زندگی جوانان و وام های ازدواج پرداختی به جوانان شهرستان ملارد اختصاص داشت .

 

منبع: فرمانداری ملارد

 

مطالب مرتبط:

ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان ملارد

فرماندار ملارد خواستار رعایت سلامت و تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات شد

خروج از نسخه موبایل