نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

توکلی کجانی : ایجاد تحرک و پویائی محور اصلی برنامه های غنی سازی اوقات فراغت

به گزارش خبرشهر،  توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در جمع اعضای ستاد غنی سازی اوقات فراغت این شهرستان هدف از اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت را ایجاد تحرک و پویایی بین همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و دانش آموزان عنوان کرد و برخورداری این برنامه‌ها از شادی و نشاط توأم با آموزش را خواستار شد .

وی افزود: این برنامه ها زمانی موثر واقع میشود که همراه با ایجاد انگیزه در مخاطب ، دارای جذابیت ، توام با ایده های نو و در فضای همکاری و همدلی باشد . فرماندار شهرستان ملارد به ضرورت تولید محتوای فرهنگی بر اساس معیارهای ایرانی اسلامی کشورمان از سوی دستگاه های متولی اشاره کرده و گفت با کوتاهی و بی توجهی در این حوزه ، فضا برای انواع هجمه های فرهنگی و سوء استفاده دشمنان از این خلاء مهیا می‌شود که بایست برای آن برنامه ریزی و چاره اندیشی کنیم .
در نظر گرفتن حداقل ۵۰ درصد تخفیف برای استفاده مردم از خدمات و امکانات ورزشی ، فرهنگی ، آموزشی و هنری سطح شهرستان در ایام تابستان ، پیش بینی برنامه های اوقات فراغت برای تمامی شهروندان و روستاییان در نقاط مختلف شهرستان و معرفی توانمندی ها و قابلیت های شهرستان در حوزه تولید و کارآفرینی برای بازدید نسل های آینده ساز کشور از دیگر محورهای صحبت فرماندار در این جلسه بود .
توکلی کجانی تصریح کرد یکی از اقدامات این باشد که برای تمام مناسبت های ملی و مذهبی تابستان امسال  برنامه گرامیداشت و مراسم مناسب تدارک دیده شود . فرماندار ملارد راه‌اندازی اتوبوس فرهنگی را که این روزها به نقاط مختلف شهرها و روستاها اعزام شده و خدمات فرهنگی ارائه می کند یک کار گروهی و تحسین برانگیز دانست و ضمن تاکید بر آغاز به کار مجدد سینمایی شهر ملارد از مدیریت شهری شهر ملارد خواست تا این مهم را با جدیت در دستور کار خود قرار دهد.
فرماندار ملارد از روسای ادارات و نهادهای دولتی هم خواست تا در تابستان پیش رو برای پرسنل خود و خانواده آنها برنامه هائی در راستای غنی سازی اوقات فراغت در نظر گرفته و اجرا نمایند . وی خاطرنشان کرد در پرداختن به غنی سازی اوقات فراغت می توان از توان و ظرفیت دانشگاه‌ها ، مساجد ، پایگاههای مقاومت بسیج ، بوستان ها استفاده کرده و بازدید از مراکز دانش بنیان و کارگاههای موفق بخش خصوصی را بعنوان یکی از برنامه های آموزشی و تشویقی برای رونق تولید در نظر گرفت .
فرماندار ملارد ضمن تاکید بر اجرای برنامه های مناسبتی برای روستائیان ، از قارچ بعنوان یک محصول ملی و برند شهرستان ملارد نام برده و بازدید از کارگاههای تولید قارچ برای دانش آموزان را پیشنهاد نمود .
گفتنی است در این جلسه هر کدام از حاضرین برنامه های پیشنهادی خود با موضوع غنی سازی اوقات فراغت را بیان نمودند که حلقه های معرفت ، تورهای تهرانگردی و شهرستان گردی ، اردوهای زیارتی تفریحی ، کلاس های آموزشی صنایع دستی و هنری ، اردوهای جهادی ، جشنواره غذا و مسابقات ورزشی و بومی محلی بخشی از آنها می باشد.
براساس این گزارش ارزیابی عملکرد دستگاهها در حوزه غنی سازی اوقات فراغت ، راه اندازی دبیرخانه در فرمانداری ، طراحی پوستر و اطلاع رسانی به موقع و کامل از برنامه های در نظر گرفته شده از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه می باشد .

 

منبع:

 

مطالب مرتبط:

فرماندار ملارد خواستار رعایت سلامت و تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات شد

بازدید فرماندار شهرستان ملارد از یک واحد تولیدی این شهرستان

خروج از نسخه موبایل