نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تشکیل شرکت حمل‌ونقل ریلی مسافری؛ قطارهای حومه‌ای در آستانه توسعه و تحول

به گزارش خبرشهر، محمد محمودی شاه‌نشین عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تشکیل و آغاز فعالیت شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومه ای، گفت: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال ۹۶ اعتبارات قابل قبولی برای توسعه حمل و نقل ریلی حومه ای دیده شد.

 

اعتبار ۷ میلیاردی برای مطالعات کارشناسی جهت توسعه حمل و نقل ریلی حومه ای

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۶، اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان برای انجام مطالعه کارشناسی جهت توسعه حمل و نقل ریلی مسافری حومه ای از جمله راه آهن رشت-انزلی و صدرا-انزلی اختصاص داده شد.

ایجاد ردیف اعتباری مستقل با تشکیل شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومه ای

وی تصریح کرد: با تشکیل و آغاز فعالیت شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومه ای، عملا بخش حمل و نقل ریلی حومه ای در بودجه‌های سالیانه، اعتبارات مستقل و قابل قبولی خواهد گرفت.

پایتخت ۴۰ شهر حومه‌ای دارد
استان تهران حدود ۴۲ شهر دارد که از این میان حدود ۴۰ شهر آن جزء شهرهای حومه ای محسوب می شوند، از این رو با توسعه حمل و نقل حومه ای می توان بخشی از مشکلات این شهرها را رفع کرد

محمودی شاه‌نشین با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی در حومه کلانشهرها از جمله تهران، گفت: استان تهران حدود ۴۲ شهر دارد که از این میان حدود ۴۰ شهر آن جزء شهرهای حومه ای محسوب می شوند، از این رو با توسعه حمل و نقل حومه ای می توان بخشی از مشکلات این شهرها را رفع کرد.

ورود روزانه ۳ میلیون نفر از شهرهای حومه ای به تهران

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه روزانه حدود ۳ میلیون جمعیت از شهرهای حومه ای وارد شهر تهران می شوند، افزود: متأسفانه زیرساخت های حمل ونقل ریلی برای انتقال این مسافران وجود ندارد و این مسئله موجب می شود که افراد از حمل ونقل ریلی استفاده کنند که این موضوع تبعات بسیاری از جمله افزایش تصادفات و افزایش آلودگی را به دنبال دارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: از طرف دیگر اخیرا تفاهم نامه ای میان دستگاه های مختلف از جمله راه آهن، سازمان شهرهای جدید و فرمانداری های منطقه برای توسعه حمل و نقل ریلی منعقد شده که در صورت تحقق و اجرای این تفاهم بخشی از مشکلات منطقه برای جابه جایی مسافر حل خواهد شد./

 

منبع: خانه ملت

 

مطالب مرتبط:

احداث قطار حومه ای استان تهران موجب کاهش ترافیک و آلودگی هوا می شود

عملیات اجرایی قطار حومه‌ای شهریار از ابتدای سال ۹۸ آغاز می‌شود

خروج از نسخه موبایل