نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار درسال 98

به گزارش خبرشهر، با حضور طاهری فرماندار شهرستان شهریار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی، حجت الاسلام حیدری امام جمعه موقت شهریار، علی پناه دبیر انجمن، رحیمی بخشدار مرکزی و سایر اعضای حقوقی و حقیقی با قرائت آیاتی ازکلام الله مجید آغاز و در ادامه  علی پناه دبیر انجمن به قرائت بندهای دستور جلسه و گزارشی از مصوبات انجمن در سال گذشته جهت حاضرین قرائت نمود.

خانم خزایی مشاور فرماندار در امور کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه ها بصورت مقایسه ای با سایر شهرستانهای استان تهران پرداخت و نگاه ویژه   مسئولین و حمایت های مالی بمنظور تجهیز سخت افزاری را خواستار شد.

در ادامه از ائمه جمعه و مسئولین خواستار اجرائی شدن تصمیمات و مصوبات گردیده و در خصوص برپایی ایستگاه های صلواتی همکاری اداره تبلیغات اسلامی و امور مساجد را یادآور گردید و افزود اوج فعالیتها در ماه محرم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی میباشد که میبایست مسئولین در انجام کارها اهتمام بیشتری مبذول نمایند.

حجت الاسلام جلیل زاده عضو شورای فرهنگ عمومی، ماه محرم را فرصتی مناسب بمنظور بالابردن روحیه ایثارگری و تاثیر گذاری درکلیه ابعاد انسانی ذکر نمود. وی با اشاره به ۲۰ مصوبه ستاد شئون در سال گذشته از عملیاتی نشدن تعدادی از مصوبات اشاره کرد و افزود باتوجه به حضور شهرداران و نیروی انتظامی ساماندهی ایستگاه صلواتی از خاستگاه های ما می باشد.

طاهری فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهریار با اشاره به حساسیت و ظرافت ماه محرم و شور عاشورایی در مردم وجود داشته و بصورت خودجوش میباشد و انجام بعضی از بدعتها را منافات با اصل محرم دانست که میبایست در این زمینه فرهنگ سازی گردد و با ظرافتهای خاصی و با برنامه ودقت عمل شود.

وی در زمینه برپایی ایستگاه صلواتی بیان داشت برپایی ایستگاه صلواتی  در سالهای گذشته نیز انجام شده و در جلوی حسینیه ها و مساجد چنانچه سد معبر نشود بلامانع است و میبایست ساماندهی شده و مسئولین مرتبط میبایست برای این عزیزان تسهیلات لازم را فراهم نمایند.

علی پناه دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سه برهه از زمان در مورد فرهنگ عاشورا و برنامه مقابله با خرافات و پیرایه های دینی و مذهبی و بهره وری از بیانات معظم له را رهگشا دانستند.

دبیر شورا برگزاری هفته فرهنگی شهرستان شهریار با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در دهه مبارک امامت و ولایت را رخدادی مهم عنوان نمود و با تشکر از فرماندار و همکاریهای صمیمانه شهرداران حمایتهای مسئولین در برگزاری این گونه برنامه ها موثر دانست.

پس از بیان نقطه نظرات سایر اعضاء حجت الاسلام و المسلمین سالمی به جمع بندی مطالب و پیشنهادات پرداخت و مصوباتی با توجه به دستور جلسه حاصل شد.

 

منبع: اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهریار

 

مطالب مرتبط:

اجرای کنسرت موسیقی به خوانندگی استاد شهرام ناظری در شهریار

برگزاری آئین گشایش نمایشگاه گروه هنری آموزشگاه کاغذ کاهی شهرستان شهریار

خروج از نسخه موبایل