نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

درمانگاه ویژه سالمندان در شهرستان ملارد ساخته میشود

به گزارش خبرشهر، یکی از این اقدامات که در سطح کشور کم نظیر می باشد ، راه‌اندازی درمانگاه شبانه روزی ویژه سالمندان ( دوستدار سالمند) می باشد که توسط بخش خصوصی و با حمایت دستگاه‌های اداری و دولتی در آینده ای نزدیک در این شهرستان آغاز به کار خواهدکرد .

انجام نیازسنجی برای بیش از ۲۹۸ سالمند معلول با جمع بندی و تامین اقلام مورد نیاز آنها اعم از صندلی چرخدار ، سمعک و عینک ، اختصاص سانس با وقت مناسب از سالن های ورزشی سطح شهرها و روستاها و اطلاع رسانی کافی و جامع از خدمات و اقدامات در نظر گرفته شده برای سالمندان از دیگر برنامه‌های سال ۹۸ می باشد.

توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در این نشست از حمایت فرمانداری و  مجموعه مدیریت شهری و روستائی از اقدامات و فعالیت ها برای توانمندسازی سالمندان خبرداد و استفاده از تجربیات آنها به ویژه بازنشستگان در ادارات را یادآور شد.

وی حضور در میان سالمندان ، تکریم آنها و ضرورت احترام به مقام و جایگاه سالمندان در بین نوجوانان و جوانان را خاطر نشان کرد و افزود با توجه به این که جمعیت کشور به سمت سالمندی در حرکت است باید برنامه‌ های منسجم و بلند مدتی برای این منظور تدوین و عملیاتی گردد . پرهیز از ابتلاء به روزمرگی ، داشتن برنامه ، تهیه بانک اطلاعاتی از شهروندان و روستائیان سالمند و انجام برنامه‌های هماهنگ شهرستانی برای آنان از دیگر تاکیدات فرماندار ملارد بود.

گفتنی است یکی از راههای پیشگیری از افسردگی سالمندان ، شناسایی و مراجعه به محل تجمع آنان به ویژه مساجد و پارک‌ها و نشستن پای دردل آنها و گفتگو با آنان است که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت
 

منبع: فرمانداری ملارد

 

مطالب مرتبط:

کلنگ تعویض شبکه توزیع آب شرب روستای ورآباد شهرستان ملارد به زمین خورد

اولین نشست بررسی مسائل و مشکلات نقاط آسیب خیز شهر ملارد

خروج از نسخه موبایل