نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فرهنگ و آموزش اساس کار کشور است

به گزارش خبرشهر،  به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم، مراسم گرامیداشت مقام ارزشمند معلم با حضور طاهری فرماندار شهرستان شهریار در جمع رئیس دانشگاه، هیات علمی و اساتید دانشگاه پیام نور واحد شهریار برگزار شد.

بنا بر این گزارش؛ طاهری فرماندار شهرستان شهریار با تبریک به مناسبت روز شوراها، روز کار و کارگر و هفته معلم، با بیان اینکه منشاء هدفمندی کشور و سیاست های نظام، اساتید و معلمین گرانقدر میباشند که با تاسی از استاد شهید مطهری با تعهد به اصول و عقاید، نقش موثر خود را ایفا میکنند اظهار داشت: معلمین و اساتید میتوانند با بکار گیری شیوه های درست باعث علاقمندی دانش آموز و دانشجو به تحصیل و ایجاد امید به آینده در آنها شوند و این نقش بسیار مهم است.

فرماندار شهرستان شهریار با ذکر اینکه معلمی شغل انبیاء میباشد گفت: مقام معلم بسیار ارزشمند است و این ارزش نباید هیچگاه از ذهن ها خارج شود زیرا معلمین عزیز همواره مایه خیر و برکت و رحمت برای ما بوده و هستند و با تربیت عالمان و دانشمندانی شایسته، در این تاریکی مسیر و گمراهی ها، آینده ای روشن تر را برای کشور رقم میزنند و جامعه را به راه درست و واقعی هدایت مینمایند.

طاهری با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا اکنون وضعیت آموزش و تحصیلات در کشور از لحاظ کمی و کیفی تغییرات چشمگیری را بخود دیده است اظهار داشت: قطعا آموزش و فرهنگ از مسائل عمده کشور ما است و اگر آموزش به معنای واقعی در جایگاه خود توجه شود و در کنار آن، رفتار و کردار مجموعه های آموزشگاهی با فرهنگ درست القا شود مملکت بیمه خواهد شد و همه در مسیر واقعی قرار میگیرند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شهریار با اشاره به هم گرایی در اهداف کشور و ایفای نقش هر فرد در جایگاه خود افزود: گاهی بعضی مداخلات، هم افزایی ها را کاهش داده و بعضا افراد در جایگاه های خود بدرستی به وظایفشان واقف نبوده و این باعث میشود که اهداف نظام و کشور نادیده گرفته شود لذا اگر هدف اصلی مد نظر باشد برای هر قسمت و موضوعی برنامه ای خاص و منظم وجود خواهد داشت.

فرماندار شهریار حرکت نکردن بر مدار برنامه را نقطه ضعفی برای مجموعه کشور در مباحث آموزش و فرهنگ عنوان کرد و گفت: متاسفانه ما بصورت تخصصی وارد مباحث آموزشی نشده ایم و بعضی رشته ها کاملا اشباع شده است و این در صورت عدم تدبیر مناسب میتواند مشکل ساز شود.

طاهری با تاکید بر اینکه کار و تلاش تنها اصلی است که میتواند کشور را از بند مشکلات و مسائل موجود برهاند و در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کار و تلاش همراه با مهارت آموزی در جهت رسیدن به اهداف انجام شود ما به نتیجه خواهیم رسید و اگر جوان ما بعد از فارغ التحصیلی مهارت انجام کاری را داشته باشد و این را بداند که تنها راه زندگی سالم و عاقبت به خیری کار و تلاش میباشد، قطعا بهبود های ملموسی را احساس خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ و آموزش اساس کار کشور است تصریح کرد: جایگاه آموزش از لحاظ اینکه انسانها با آموزش و فرهنگ رشد کرده و تعلیم پیدا میکنند بسیار ارزشمند است و لذا اگر در این امر کوتاهی صورت بگیرد صدمات و خسارات جبران ناپذیری را به بدنه کشور وارد خواهد کرد.

 

 

 

 

 

منبع: فرمانداری شهریار

 

مطالب مرتبط:

طعم شیرین شاگردی را در بوسه بر دست آموزگار خوبم ، دوباره تجربه کردم

آئین رونمایی از تمبر اختصاصی سی و پنجمین دوره یادواره نکوداشت مقام شامخ معلم شهرستان شهریار

خروج از نسخه موبایل