نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

حسن‌بیگی خبرداد: آغاز مقدمات برگزاری انتخابات دوم اسفندماه در استان تهران

به گزارش خبرشهر، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران و رئیس ستاد انتخابات استان در گفتگو با خبرنگار این پایگاه ضمن اشاره به تشکیل ستاد انتخابات استان تهران اظهار داشت: دوم اسفندماه سال جاری، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم.

وی افزود انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت ملی برگزار شده و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در برخی استان‌ها مانند استان تهران به صورت میان‌دوره‌ای برگزار می‌شود که طی آن با توجه به ارتحال دو تن از نمایندگان مردم در این مجلس نمایندگان جایگزین از طریق صندوق آرا انتخاب خواهند شد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران تصریح کرد: ستاد انتخابات کشور در اوایل هفته گذشته به ریاست معاون سیاسی وزیر کشور تشکیل جلسه داده و طی این جلسه اعضای کمیته های تخصصی ستاد انتخابات مشخص و تعیین شدند که این مهم نشان از عزم وزارت کشور برای برگزاری انتخابات پر شکوه و بر مدار قانون بوده تا مردم بتوانند به راحتی، نمایندگان خود را انتخاب کنند.
حسن بیگی یادآور شد: در مجموعه استان تهران نیز پس از تشکیل ستاد انتخابات کشور ستاد متناظر تشکیل شده و در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه احکام رئیس ستاد انتخابات استان تهران و کمیته های مربوطه از سوی استاندار تهران ابلاغ شد. اکنون نیز اقدامات مقدماتی تشکیل ستاد انجام پذیرفته و اعضای آن اعم از رئیس مسئول دبیرخانه و هشت عضو دیگر فعالیت خود را آغاز کردند که البته بر اساس قانون از فرماندار مرکز استان نیز در جلسات ستاد دعوت به عمل خواهد آمد.
وی افزود: بر اساس احکام صادر شده در استان تهران بنده به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان، علیخانی مدیر کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری به عنوان دبیر ستاد، عباس پاشا به عنوان مسئول کمیته مالی و پشتیبانی، بابایی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری به عنوان مسئول کمیته اطلاع رسانی، آهنگر مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری به عنوان مسئول کمیته فناوری اطلاعات ،گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استاندار به عنوان مسئول ستاد امنیت ستاد و مقصودی فر مدیرکل ثبت احوال استان به عنوان عضو ستاد انجام وظایف محوله می‌پردازند. همچنین مسئولین دو کمیته استعلامات و کمیته حقوقی هم به زودی تعیین شده و فعالیت خود را آغاز می کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان کرد:در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پروسه انتخابات در شش حوزه انتخابی استان تهران برگزار می شود.
وی افزود: حوزه های انتخابیه تهران، ری شمیرانات، پردیس و اسلامشهر با نماینده، حوزه انتخابی پاکدشت با یک نماینده، حوزه انتخابیه ورامین قرچک و پیشوا با یک نماینده به مرکزیت شهرستان ورامین، حوزه انتخابیه فیروزکوه و دماوند با یک نماینده به مرکزیت شهرستان دماوند،  حوزه انتخابیه شهریار قدس و ملارد با یک نماینده به مرکزیت شهرستان شهریار، حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان با یک نماینده به مرکزیت شهرستان رباط کریم میزبان برگزاری انتخابات آتی هستند که در مجموع ۳۰ کاندیدا از شهرستان تهران و پنج کاندیدا از شهرستان‌های استان مورد انتخاب نهایی از سوی مردم قرار می‌گیرند.
حسن بیگی بیان داشت: تعداد صندوقها و تشکیل هیئت های اجرایی بر اساس قانون و برنامه زمان بندی به مرور اعلام خواهد شد و این مسئله که بخواهیم شاهد افزایش صندوق رای در استان باشیم، منوط به درخواست هر حوزه انتخابیه است.

 

منبع: استانداری تهران

 

مطالب مرتبط:

” شکراله حسن بیگی” به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان تهران منصوب شد

“غلامرضا عباس پاشا” به عنوان رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان تهران منصوب شد

“امین بابایی” به عنوان رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان تهران منصوب شد

خروج از نسخه موبایل