نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

“قانون خاک‌‌” تصویب شد‌

به گزارش خبرشهر، منوچهر گرجی صبح امروز در چهاردهمین همایش سالانه علوم خاک ایران که در سالن همایش‌های علوم خاک  برگزار شد، اظهار داشت: در همایش‌های گذشته آموزش‌های خاک را انجام داده‌ایم که بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر در این آموزشها حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه در ۷ تا ۸ سال گذشته بحث ترویج و فرهنگسازی را داشته‌ایم، افزود: در بحث فرهنگسازی توجه مردم به مسئله خاک بیشتر شده است و در مورد آموزش در دانشگاه بازنگری‌هایی در این زمینه انجام شده که از جمله آنها اضافه شدن ۱۰ واحد کار عملیاتی به واحدهای دانشگاهی در ارتباط با آب و خاک بوده است.

رئیس انجمن خاک ایران با بیان اینکه ما  نقشه راه خوبی در ارتباط با خاک برای تحقیقات داریم که سبب ایجاد دفتر کود در جهاد کشاورزی شده است، عنوان کرد: ردپای خاک در برنامه ششم توسعه آمده و قانون خاکی در سال گذشته تصویب شده و دفتر خاک کار خود را آغاز کرده است.

گرجی با بیان اینکه باید مصوباتی را در ارتباط با خاک داشته باشیم و بودجه‌های لازم را به آن اختصاص دهیم و دفتر خاک را جااندازی کنیم، بیان کرد: برنامه‌های مربوط به خاک و پیگیری تخصیص بودجه‌ها و تدویین آیین نامه‌های مربوط به خاک از وظایف دفتر خاک بوده که با پیگیری آنها می‌توان به نتایج مطلوبی رسید.

 

منبع: تسنیم

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل