نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

امام جمعه قدس: متولیان امر در جهت توسعه امکانات ورزشی قدس تلاش کنند

به گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا جوکار امام‌جمعه شهرستان قدس در نشست روسای هیئت‌های ورزشی شهرستان قدس اظهار داشت: نگاه اسلام به ورزش و کاربرد آن در زندگی، ایجاد نشاط، امید به زندگی و سلامت فردی و اجتماعی بوده و نقش ورزش در ارتقا کیفیت زندگی ملموس است.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی ورزش همگانی افزود: فرهنگ‌سازی ورزش همگانی در کنار توجه به ورزش قهرمانی باید در دستور کار قرار گیرد و مردم از آن استقبال کنند که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید از محیط خانواده، مدرسه و سطح شهر در این جهت تلاش شود و با فراهم کردن زیرساخت‌ها مردم ترغیب شوند.

امام‌جمعه شهرستان قدس بیان کرد: شهر قدس شهر پرظرفیتی بوده و مردمان سرزنده و بانشاطی دارد و ترویج ورزش حتی به تظاهر در کاهش مشکلات و معضلات شهر نقش مؤثری دارد و مبلغ نشاط و امید در جامعه خواهد بود.

جوکار با اشاره به ظرفیت بالای هیئت‌های ورزشی گفت: باید به نقش جوانان در گام دوم انقلاب توجه ویژه‌ای شود و تحقق ۴۰ ساله دوم انقلاب و تحقق ظهور حضرت ولیعصر(عج)  به دست جوانان خواهد بود و هیئت‌های ورزشی ظرفیت مناسبی به دلیل سروکار داشتن با جوانان دارند و به اخلاق ورزشی در کنار ورزش اهتمام ویژه‌ای باید بشود و ورزش نباید ایجاد حاشیه بکند و باید امیدآفرین باشد.

وی با اشاره به لزوم توسعه ورزش در مناطق کم برخوردار ادامه داد: باید برای توسعه ورزش در مناطق کم برخوردار شهر نیز تلاش جدی شود و برای این مناطق کمیته ساماندهی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان تشکیل‌شده است و در کنار مشکلات مختلف در این مناطق باید با فعالیت‌های ورزشی نشاط و امید بیشتر ایجاد شود و با تلاش و برنامه‌ریزی مناسب هم باید قهرمان‌های فعلی شهرستان حفظ و تکریم شوند و هم قهرمان‌پروری در سطح ملی و جهانی داشته باشیم.

امام‌جمعه شهرستان قدس تصریح کرد: امروزه امکانات ورزشی نسبتاً خوبی در سطح شهرستان به‌صورت متفرق وجود دارد که باید با هم‌افزایی از ظرفیت موجود به بهترین نحو استفاده شود و مجمع خیرین سلامت باید به‌زودی تشکیل و در امر ورزش که نقش پیشگیری دارد نیز کار کند.

جوکار خاطرنشان کرد: رسالت وزارت ورزش و جوانان در بخش دوم نام آن یعنی جوانان تبدیل به سؤالی بی‌پاسخ شده و به مشکلی در سطح کشور بدل شده است و ادغام سازمان ملی جوانان با وزارت ورزش اشتباه بود که مشکلات به‌جای خود باقی ماند‌.

 

منبع: فرمانداری قدس

 

مطالب مرتبط:

تصویب بودجه ۲۹۰ میلیاردی سال ۹۸ شهرداری قدس/ احداث بوستان ۱۷ هکتاری

فرماندار قدس تاکید کرد: تمهیدات لازم برای جلب رضایت عمومی مردم

خروج از نسخه موبایل