نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تعهد ۲۰۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز در استان تهران

به گزارش خبرشهر، سید هادی موجانی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان تهران امروز دوشنبه در نهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اسلامشهر که با حضور فرماندار و خیرین مدرسه‌ساز این شهرستان در بخش احمدآباد مستوفی برگزار شد، اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز برای سال تحصیلی ۹۷ـ ۹۸ برای احداث مدارس جدید در سطح شهرستان‌های استان تهران بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان تأمین هزینه را متعهد شده‌اند.

وی گفت: مدرسه‌سازی عبادتی است که خداوند به خیرین عنایت کرده تا با گذشتن از مال و اعتبار و دارایی‌های مادی خود بتوانند درراه رضای خدا و کمک به گسترش تعلیم و تربیت آینده‌سازان این سرزمین خدمتی کنند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز در سال ۷۴ با ۸ نفر خیر در استان تهران فعالیت خود را آغاز کرد، یادآور شد: امروز بعد از گذشت۲۴ سال این مجموعه توانسته سرمنشأ امور خیری در جهت رفع کمبودها و نیازهای فضاهای آموزشی در اقصی نقاط کشور ‌شود.

موجانی بیان کرد: بزرگ‌ترین خیرین مدرسه‌ساز، دانش آموزان اسلامشهری هستند که توانستند با پس‌انداز کردن پول‌های توجیهی خود یک مدرسه را با هزینه‌ای بالغ‌بر ۷۰۰ میلیون تومان برای نخستین بار در کشور و در این شهرستان احداث و آماده بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز ابراز کرد: امروز فرهنگ مدرسه‌سازی توسط خیرین در سطح کشور گسترش‌یافته و روزبه‌روز بر تعداد خیرین افزوده می‌شود که امید است بتوانیم با همکاری خیرین باری از دوش دستگاه تعلیم و تربیت برداریم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۷۰ پروژه خیر ساز در سطح شهرستان‌های استان تهران در حال احداث است و با روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، تعداد قابل‌توجهی برای سال تحصیلی آینده آماده افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.

در ادامه این جشنواره حسینعلی بنار مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان اسلامشهر با ارائه گزارشی از وضعیت فضاهای آموزشی شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: از آغاز فعالیت خیرین مدرسه‌ساز تاکنون ۶۵ واحد آموزشی و ۶۸ هزار و ۷۵۰ مترمربع زمین اهدایی و بالغ‌بر ۱۰۰۰ مترمربع نمازخانه در سطح شهرستان اسلامشهر از سوی خیرین احداث و در اختیار آموزش‌وپرورش قرارگرفته است.

وی با اشاره به کسب موفقیت دانش آموزان اسلامشهر افزود: علی‌رغم تمام کاستی‌ها و کمبودها، دانش آموزان اسلامشهری توانستند باتحمل مشقت‌های فراوان و باپشتکار در مراحل مختلف آموزش‌های علمی به موفقیت برسند که فقط در کنکور سراسری سال ۹۷ بیش از ۶۰ نفر از دانش آموزان اسلامشهری رتبه ۲رقمی را کسب کردند و در مسابقات علمی نیز بالغ‌بر ۵۰ نفر رتبه‌های برتر کشوری و استانی را به دست آوردند.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان اسلامشهر با تأکید بر وجود مشکلات عدیده در بخش فضاهای آموزشی این منطقه بیان کرد: در حال حاضر ۲۸ فضای آموزشی در شهرستان اسلامشهر از مراجع قضایی توسط افراد حقیقی و حقوقی حکم قلع‌وقمع دریافت کرده‌اند که این احکام تهدیدی جدی برای دستگاه تعلیم و تربیت است.

بنار با اشاره به وجود تراکم بالای کلاس‌ها در شهرستان اسلامشهر یادآور شد: در حال حاضر۳۰ آموزشگاه با قدمت بالای ۳۵ سال داریم که نیازمند تخریب و بازسازی‌اند و در این زمینه نیازمند نگاهی مهربانانه خیرین هستیم.

وی تصریح کرد: میانگین تراکم دانش‌آموزی در اسلامشهر که در جوار کلان‌شهر تهران قرارگرفته بین دو تا سه نفر است و به‌طور متوسط مطابق با استانداردهای استانی ۹ هزار دانش‌آموز داریم و باید برای آن‌ها تعیین تکلیف شود که برای ساماندهی این تعداد دانش‌آموز بالغ‌بر ۲۸۰ کلاس درس نیاز داریم.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان اسلامشهر  با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۳۰ مدرسه در دو نوبت در اسلامشهر فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به حداقل استاندارد استانی با توجه به تراکم دانش‌آموزی و نرخ رشد جمعیت ما در این منطقه ۴۹ مدرسه ۱۵ کلاسه کمبود داریم که امید است با حمایت دستگاه‌های دولتی و خیرین مدرسه‌ساز شاهد رفع این کمبودها در سال‌های آتی باشیم.

به گزارش فارس، در پایان نهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اسلامشهر ضمن تجلیل و تکریم از خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته، گل‌ریزان برای جمع‌آوری کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز برای سال جدید انجام شد.

 

منبع: فارس

 

مطالب مرتبط:

خیرین مدرسه ساز با عمل نمونه خویش ، در راه اعتلای ارزش های انسانی قدم بر می دارند

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در شهرستان شهریار کلید خورد

 

خروج از نسخه موبایل