نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تصویب لوایح شهرداری نشان از اعتماد شورا به منتخب خود است

به گزارش خبرشهر، شهردار قدس در این جلسه بیان داشت: یکی از اتفاقات خوبی که بعد از انقلاب افتاد تشکیل شورای شهر بود این اتفاق را کسی میگوید که قبل از اینکه شهردار شود تشکیل شوراها و حضور در این نهاد را نیز تجربه کرده است.

مسعود مختاری افزود: شاید برخی مشکلات در مدیریت شهر وجود داشته باشد و توقعات از اعضای محترم شورا بالاست ولی این به این معنا که اعضای محترم شورا کوتاهی می کنند بر نمی گردد وموضوع مهمی که اینجا مطرح است و حلقه مفقوده است آن است که مسئولیتی که به شوراها واگذار شده است و حدود اختیارات آنها تناسب ندارد و مردم به نوعی از اشتغال فرزندانشان تا رسیدگی به مسائل آب و برق و گاز و سایر خدمات را از اعضای شورای شهر انتظار دارند.

مهندس مختاری تصریح کرد: حجم عمده ای از اختیارات قانونی اعضای  شورای اسلامی شهر در مجموعه اقدامات شهرداری خلاصه شده است و بخش عمده ای از خدماتی که مردم نیاز دارند را شوراها به صورت قانونی ابزارش را ندارند.

وی ادامه داد:شوراها می‌توانند به صورت تشکیل جلساتی به موضوعات رسیدگی کنند اما اگر مسئولان اداره‌ها به این توجه نکنند چه ضمانت قانونی وجود دارد که شوراها بتوانند آن را اجرایی نمایند.

شهردار قدس بیان داشت:انشالله با تصویب قانون جدید در خصوص مدیریت یکپارچه شهری انجام  مجموعه اداری و خدماتی بتوانند در حوزه تصمیم گیری اعضا شورای شهر قرار گیرد و این نقیصه برطرف گردد.

وی در ادامه گفت: تقدیر ویژه ای انجام دهم از اعضای محترم شورای اسلامی شهر قدس به دلیل همکاری بسیار خوبی که در این مدت که بنده در خدمت شما بودم با مجموعه شهرداری داشتند.

مختاری افزود: اگر موفقیتی در سطح شهر حاصل شده است و مشکلات شهر یکی یکی در حال رفع شدن هستند قطع به یقین مصوبات سریع شورای شهر در قالب اعتبارات عمرانی و خدماتی اثر بسیار مهمی داشته است.

وی یادآور شد: امروز روز شوراهاست موضوعی به شورا ارجاع نشده است که در قالب لایحه و موضوعات مرتبط با عمران شهری و خدمات شهری که اعضای شورای شهر با آن مخالفت نمایند و این نشان می‌دهد که شورای اسلامی شهر به منتخب خود اعتماد دارد و جا دارد تشکر ویژه از سوی خود و همکاران و خانواده بزرگ شهرداری از اعضای محترم شورا و تک‌تک آنها داشته باشم.

شهردار قدس تاکید کرد: موضوع دیگری که مشهود است در جریان مدیریت شهر شورا نقش پررنگی در موضوعات کلان و اساسیِ شهر است که شاید اطلاع رسانی خوبی نشده است اما شورای شهر در خصوص آب آشامیدنی در خصوص فاضلاب شهری, وقف, صدور سند مالکیت جلسات بسیاری شورای اسلامی شهر بسیاری انجام شده است و موضوع وقف بسیار موضوع مهمی برای سنددار کردن املاک مردم است.

وی در پایان بیان داشت: خداوند را سپاس که شورا فقط متمرکز به  شهرداری نیست و به همه موضوعات شهر قدس نیز نگاه ویژه‌ای دارد و پیگیری نماید امیدواریم طی این مدت باقیمانده از شورای پنجم  مطالبات به حق مردم شهر پیگیری شود و به سرانجام موفقیت‌آمیزی برسد.

 

 

 

 

منبع: شهرداری قدس

 

مطالب مرتبط:

تصویب بودجه ۲۹۰ میلیاردی سال ۹۸ شهرداری قدس/ احداث بوستان ۱۷ هکتاری

فرماندار قدس تاکید کرد: تمهیدات لازم برای جلب رضایت عمومی مردم

خروج از نسخه موبایل