نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تصویب بودجه ۲۹۰ میلیاردی سال 98 شهرداری قدس/ احداث بوستان ۱۷ هکتاری

به گزارش خبرشهر، نقی علیوند رئیس شورای اسلامی شهرقدس به مناسبت روز شوراها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از کارکردهای شورای اسلامی شهر می‌تواند ایجاد تعامل با سازمان‌ها و ادارات سطح شهر به‌منظور ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در جهت تسهیل امور می‌باشد که به لطف خداوند شهر قدس اکنون شاهد همدلی بی‌نظیری میان مسئولان خود است و طی ارزیابی‌هایی که استانداری تهران در بین ۴۱ شهر استان به‌صورت دوره‌ای و در حوزه‌های گوناگون انجام داده، شهر قدس در ۲۰ ماهه اخیر عملکردی قابل‌قبول در حوزه‌های مختلف از خود نشان داده است.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری شهر قدس در سال گذشته موفق شد رتبه دوم عملکرد را با اختلاف ۲۵ صدم درصد با شهر اندیشه کسب کند و همچنین در ارزیابی استانداری تهران در زمینه پیاده‌سازی برنامه‌های راهبردی و الگوهای صحیح مدیریتی رتبه سوم را در بین شهرهای استان تهران کسب نموده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قدس بیان کرد: شهرداری قدس در زمینه توسعه فضای سبز نیز با اجرای ۱۷ پارک محله‌ای، کاشت ۲۴۰ هزار نهال و ۲۰ هکتار جنگل‌کاری که به همراه ۸۴ هزار مترمربع لوله‌کشی آبیاری قطره‌ای، تجهیز، احداث و بهسازی ۲۹ پارک محله‌ای، توسعه و تجهیز ۱۸ بوستان محله‌ای و ساماندهی، بهسازی و نوسازی ۱۱ پارک، در حدود سه مترمربع به سرانه فضای سبز شهری افزوده شد.

علیوند گفت: در سال ۹۸ نیز با تداوم همین راهبرد، ۱۶ پروژه در حوزه فضای سبز تعریف‌شده است که مهم‌ترین آن را می‌توان به ساماندهی حریم رودخانه شهر اشاره کرد که مطالعات این پروژه انجام و همچنین عملیات اجرایی آن نیز از اسفندماه شروع‌شده که امید است این بوستان ۱۷ هکتاری تا پایان سال ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: در سطح شهر گام‌های مهمی در حوزه‌های مدیریت بحران در بارندگی‌های اخیر انجام پذیرفت که مهم‌ترین آن پاک‌سازی و بازگشایی مسیل رودخانه شهر قدس بود و همچنین هدایت آب‌های سطحی با به‌کارگیری ۱۲ هزار متر لوله GRP در سطح شهر در ۶ مسیر انجام پذیرفته است و روزانه بیش از ۲۰۰ تن زباله و پسماند در شهر جمع‌آوری و مدیریت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرقدس با اشاره به پروژه عمرانی سال ۹۷ تصریح کرد: در سالی که گذشت ۸۴ پروژه عمرانی در سطح شهر تعریف و شروع به احداث شد، که ۴۰ پروژه به مرحله پایان رسیده است و مابقی نیز با پیشرفت‌های خوبی تا ۷۰ درصد در حال اجرا هستند و در مناسبت‌های گوناگون در آینده نزدیک به افتتاح و بهره‌برداری خواهند رسید و بیش از ۴۰ میلیارد تومان صرف اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر شد.

علیوند در پایان با اشاره به بودجه ۲۹۰ میلیارد تومانی سال ۹۸ خاطرنشان کرد: در برهه‌ای از زمان که اکثر شهرهای استان در تأمین اعتبارات بودجه‌ای خود دچار مشکل هستند ما با تدابیر انجام‌شده در دو سال متوالی رشد بیش از ۳۰ درصدی را شاهد هستیم و سال ۹۷ علاوه بر تحقق بودجه ۲۲۰ میلیاردی شهرداری قدس، ۱۸ میلیارد تومان نیز مازاد محقق شد و در سال ۹۸، ۲۹۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی و مصوب شد چراکه تأمین اعتبارات نقش مهمی را در رفع نیازهای اساسی شهر و تعریف پروژه‌های عمرانی جدید ایفا می‌کند.

 

منبع: فارس

 

مطالب مرتبط:

بودجه ۲۹۰ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۸ شهرداری قدس به تصویب شورای اسلامی شهرقدس رسید

تصویب بودجه واقعی، سیاست راهبردی شورای اسلامی در دستیابی به توسعه پایدار شهر قدس است/ بررسی مفاد لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری قدس در دستور کار شورا قرار گرفت

خروج از نسخه موبایل