نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فرماندار ملارد: نظارت بر واحدهای عرضه کننده مواد غذایی در ماه مبارک رمضان تشدید شود

به گزارش خبرشهر، توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، با تاکید بر تشدید نظارت بر واحدهای عرضه کننده مواد غذایی در ماه مبارک رمضان گفت: تامین حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، هدف اصلی این کارگروه می باشد، از این رو باید با افرادی که در انجام تخلفات بهداشتی اصرار دارند، بدون هیچ ملاحظه ای برخورد جدی صورت گیرد. فرماندار شهرستان ملارد با بیان اینکه نقش و حضور بازرسان به صورت محسوس و نامحسوس در نظارت و کنترل واحدهای صنفی سطح شهرستان باید بیش از گذشته تقویت شود افزود : تمام این بازرسی ها را باید مردم لمس کنند و با این کار شکایات مردمی با دقت رسیدگی و نتیجه بازرسی ها به صورت ماهیانه به فرمانداری گزارش شود.
وی در ادامه اشاره ای هم به روند ساخت بیمارستان ۱۶۲ تختخوابی ملارد که به عنوان مهمترین پروژه این شهرستان در حوزه سلامت است داشت و گفت: با پیگیری هایی که استاندار و مسئولین این شهرستان داشتند، مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای تسریع در ساخت بیمارستان به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز گردید. توکلی کجانی افزود: بهره برداری از این بیمارستان، اولویت مسئولان این شهرستان در سال ۹۸ می باشد که در این راستا کارگروهی با محوریت فرمانداری برای پیگیری نصب انشعابات و سایر امورات تشکیل شده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان ملارد در خصوص ساماندهی سگهای ولگرد اظهارداشت: مصوباتی که در خصوص جمع آوری و ساماندهی سگهای ولگرد در کارگروه مربوطه صورت گرفت و با آن چیزی که مورد انتظار ما بود تحقق پیدا نکرده است، ضرورت دارد دستگاه های مرتبط به ویژه شهرداری های تابعه اقدام جدی تر در این خصوص انجام دهند. تشدید نظارت برمسائل بهداشتی استخرهای سطح شهرستان با توجه به فرارسیدن فصل گرما و استقبال شهروندان از این امکان و کنترل کیفیت و نیترات آب شرب از دیگر مواردی بود که توکلی کجانی بر آنها اشاره داشت. فرماندار ملارد در پایان تصریح کرد: یکی از نکاتی که باید مورد توجه اعضای این کارگروه قرار گیرد این است که مصوبات این جلسات به خوبی اجرا و مدیران عضو نیز گزارشات و اقدامات انجام شده در حوزه تامین امنیت و سلامت غذایی شهروندان را به فرمانداری گزارش کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد نیز در این جلسه گزارشی از برنامه های بسیج سلامت نوروزی در ایام نوروز و همچنین برنامه ای اجرا شده در هفته سلامت را بیان نمود . عسگری گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروروین برگزار شد که در این طرح طی یک ماه از ۲ هزار و ۹۴۵ واحد عرضه کننده مواد غذایی توسط ۲۰ اکیپ بازرسی بازدید بعمل آمد.
درادامه این جلسه ضمن بررسی و پیگیری مصوبات جلسه قبل، هریک از مدیران دستگاه های اجرایی دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را راجع به اقدامات انجام شده در حوزه تامین امنیت سلامت شهروندان و روستاییان ارائه دادند.تشدید نظارت بر عرضه و توزیع مواد غذایی در ماه مبارک رمضان، جلوگیری از فعالیت قصابی هایی که اقدام به کشتار در محل می نمایند،رفع آلودگی رودخانه شور، جلوگیری از فعالیت تبلیغ کنندگان دستگاه های ساخت زغال در شهرستان،فعال نمودن اکیپ بازرسی شیفت عصر در ایام ماه مبارک رمضان، از مواردی بود که در این جلسه به آنها پرداخته شد.

 

منبع: فرمانداری ملارد

 

مطالب مرتبط:

شهرستان ملارد، میزبان مسابقه دو امدادی ۸ فرسخی چاپاران

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ملارد برگزار شد

خروج از نسخه موبایل